Gruffalo:-) Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Jeg er arbeidsledig for tiden, liker egentlig å si at jeg er mellom jobber, det høres liksom litt bedre ut. Søker på masse jobber, noen jeg er overkvalifisert for og andre som jeg kanskje ikke har så stor forutsetning for å få. Er ei flink jente med stor arbeidskapasitet og har flere gode attester, men føler jeg får så dårlig respons på søknadene mine.. Så, hva gjør jeg feil tro? Hva er deres beste jobbsøkertips..? Blir veldig glad for tips og råd, begynner å bli utålmodig (kun vært arbeidsledig i 4 uker altså, men likevel,...)
Gjest Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Ring og snakk med kontaktperson for stillingen før du sender søknad. Da vil søknaden din i større grad bli lagt merke til. Skriv en bra søknad som er nøyaktig tilpasset stillingen du søker (og som ikke virker "masseprodusert". Ring noen dager etter søknadsfrist og spør når det skal være intervju og når det blir bestemt hvem som får komme (det funker å mase!) Gjør en god figur på jobbintervju. Viktig med fast håndtrykk og blikkontakt. Og veldig viktig at du har satt deg inn i hva jobben går ut på, og at du stiller noen fornuftige spørsmål. Lykke til!
petite fleur Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Jeg sendte søknad med cv til alle skolene (jeg er lærer) selv om de ikke hadde utlyst noen stillinger. Fikk en haug med telefoner, og nesten alle nevnte brevet jeg hadde sendt som grunn til det.
Gjest Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Mitt beste tips er å søke jobbene du virkelig er interessert i. Søker du halvhjertet synes det også på søknaden du skriver. Når du så finner en jobb du virkelig vil ha bør du snakke med kontaktpersonen som er oppgitt i referansen og spørre litt. Det skader som regel ikke heller å spørre om hvor mange som har søkt når fristen går ut. Ofte verdsettes initiativ og interesse. Det er i hvert fall min erfaring. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå