Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Man har en psykisk sykdom på papiret når man er/ blir gravid
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Jeg er for tiden sykemeldt pga. at jeg er utbrent og gravid i 9.uke. Jeg fikk beskjed av NAV om enten å gjøre noe med "problemet mitt" (graviditeten) eller så måtte de ringe barnevernet. Ifølge legen min så har de ikke lov til å true med barnevernet og han skal ta saken opp med NAV.
Gjest ->>- Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Nei, absolutt ikke. Helsepersonell har meldeplikt til barnevernet "når det er grunn til å tro at et barn blir mishandlet i hjemmet eller det foreligger andre former for alvorlig omsorgssvikt." Det skal temmelig mye til for at dette kravet er oppfylt og helsepersonell kan bryte taushetsplikten for å melde noe.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Det er vel mulig legen/psykologen sender en bekymringsmelding dersom du er veldig dårlig og de vurderer deg til å ikke klare å ha omsorgen for et barn, men det har jeg faktisk aldri hørt om. Selv hadde jeg diagnose på både depresjon og anoreksi da jeg ble/var gravid, men det var ingen som reagerte på det. Må sies at jeg hadde gått til behandling i flere år og holdt på å avslutte denne (men er fortsatt ikke skrevet ut 2 år etterpå) da jeg ble gravid, men har som sagt aldri hørt om at bv kobles inn på dette viset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå