Gå til innhold

Er det nødvendig å invitere svigermor hele tida?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg flyttet sammen med mannen min visste jeg at mora hans bodde i nabohuset, og var ganske skeptisk. Det har gått opp og ned i perioder, men nå er jeg utrolig lei! Føler hun skal være med på alt, og dukker opp når det overhodet ikke passer. Det er selvsagt praktisk i forhold til barnevakt osv, men hun kunne vel passet barnebarna om de ikke bodde i nabohuset også?!

I dag har foreldrene mine, som bor 2 timers biltur unna, passet veslejenta siden barnehagen var stengt. De skulle dra rett etter middag, så jeg fikk nesten ikke sett dem, men gledet meg derfor til en litt rolig middag med dem før de dro. Men da var jammen svigermor invitert til det også. Jeg vet ikke om det var foreldrene mine eller mannen min som hadde invitert henne, men nesten hver gang de er her er det spørsmål om vi ikke skal invitere svigermor også. Det er greit at hun er alene, men vi ser henne nesten hver dag, så jeg synes godt at foreldrene mine kan få være her litt "alene" også, de ser vi tross alt ikke så ofte. Foreldrene mine sier de synes hun er hyggelig, men jeg merker at de blir litt unaturlige sammen med henne, og selv klarer jeg heller ikke helt å slappe av. Er det virkelig nødvendig og vanlig å invitere svigermor hele tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forsåvidt skjønne at det er irriterende, men hadde ikke giddet å lage noen greie ut av det. Større problem her i livet. Du får reise og besøke foreldrene dine av og til, det er vel svigermor fritt.

Skrevet

Koselig at du har en svigermor som engasjerer seg.. Du hadde sikkert klaget minst like mye om hun aldri kom innom og ikke hadde et fnugg av interesse for barna dine og ikke vill passe de til tross for at hun bor i nabohuset. Hvis det blir for mye, går det an å si at dere hadde tenkt dere å være alene og kose dere litt og ikke hadde planlagt besøk....?

Skrevet

Hm...hvordan tror du at du vil få det når du blir gammel, og mannen din dør og barna dine bestemmer seg for å flytte inn i nabohuset? Tror neppe at du hadde orket å sitte hjemme alene hele dagen.

Noen ganger hjelper det å sette seg selv inn i andres situasjon, da aksepterer du ting bedre.

Skrevet

Jeg kan på en måte skjønne hva du mener.

Bror og svigersøster bor i nabolaget til hennes mor og hun er alltid hos dem. Når vi er på besøk hos broren min får vi liksom aldri noe tid med han og svigersøster alene for mora hennes er alltid tilstede. Hun er en trivelig dame, men vi ser ikke bror så ofte og det hadde vært hyggelig å ha litt "alene-tid" sammen med han og kjæresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...