Jenny-penny Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Det er ikke åpne sår, men røde såre prikker på str med vannkopper. Hatt de en ukes tid nå, men nå svir de sier hun.. Noe jeg kan smøre på? Forkjølelse sår?
Sistah*G07*J09* Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 høres ut som herpes simplex, som er som forkjølelses sår. Har selv vært plaget med dette siden jeg var 6år. Har en salve som heter zovirax, tror den er reseptbelagt i norge (har kjøpt min i sverige). Får utbrudd 2-3ganger i året. Første gangen hadde jeg fult av røde blemmer som tilslutt ble sår rundt hele munnen, men nå får jeg bare 1blemme/sår nå og da. Får utbrudd i sammenheng med sterk sol eller at jeg har tørre lepper på høst/vinter. Prolip eller antix kan også brukes, men man skal helst begynne å smøre med det samme man kjenner det prikker/svir i leppen. Slik at utbruddet blir mindre og kortere. Jeg har også brukt å smøre med Purelan brystvortekrem, det hjelper mest mot sårheten/tørrheten, slik at jeg slipper at sårene sprekker og begynner å blø. Men det er jo helt på slutten av utbruddet.
Mor di! Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Hun har ikke feber og utslett på hender og føtter? Sønnen min hadde blemmer i og rundt munn, samt på hender og føtter og i skrittet. Han klarte ikke å spise noe særlig. Han hadde også lett feber, og fikk diagnosen munn-og håndsyke eller hva det heter. Men om det bare er rundt munnen og ikke andre plasser, er det nok ikke dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå