Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Nå tenker jeg ikke på de som har den som eneste inntekt,men de som får lønn og. Lurer på om det skal være sånn eller har nav gjort en feil. Jeg har ca 18000 brutto utenom.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Jeg har lønn utenom og første året jeg fikk overgangsstønad, så trakk de 36% skatt av overgansstønaden. Fikk ganske mye igjen på skatten året etter :=D Nå har de satt ned skattetrekket til 15 %, selv om jeg fortsatt har den samme lønnen i tillegg til OS.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Ok,det er jo ikke akkurat så det er krise,men jeg bare lurte på om det er vanlig "prosedyre", siden man har skatteklasse 2
Noah 08. Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Trekkes 36% jeg å..har dagpenger utenom til jeg finner en jobb igjen ( var bare vikar før permisjonen)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 motar lønn og overgangstønad,betalte først 36% men syns det var litt mye,så betaler nå 12% mener jeg..=)
Fam.Martinussen Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 dersom du har tabellskatt og hoved arbeidsgiver har del n trekkes det 36% av alle andre inntekter. dette gjorde til at jeg skiftet til fast skatte trekk slik at jeg trekkes likt over hele linjen uansett hvor mange lønnsutbetalere jeg skulle ha
Amanda, ung mamma93 Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Har du skattekort? Jeg betaler 5% i skatt bare
Reych Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Fikk min første overgangsstønad denne måneden. Jeg var nesten sjokkert da jeg visste at jeg måtte betale 30% i skatt! Har dere noen anelse om hvordan jeg kan fikse den?
Amanda, ung mamma93 Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Reych; Har du skattekort ? Du må hvertfall ha det. Men du kan jo ringe til NAV så kan de fortelle deg hva du evt må gjøre (:
Reych Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 jeg tror det har jeg. men hva skal jeg gjøre med det da? noen fortalte meg at jeg kan bare ringe skatteetaten å oppgi navnet og fødselsnummeret mitt også og be om å betale 2 % om jeg ønsker det eller 5 eller hva jeg måtte ønske, de setter iallefall det ned til så mange prosent jeg selv ønske. hun som fortalte meg gjorde det i hvert fall. så jeg skal prøve det på mandag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå