Gå til innhold

ang drikking når barn er hjemme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er totalt imot at begge foreldrene drikker når barn er i hus. min mann sier hele tiden, "går det ikke ann å ta en liten sipp en lørdagskveld etter at henne har lagt seg?" men, jeg syns det er helt feil. har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.

det er greit om man har barnevakt, og vi begge skal en tur ut, eller om en av oss drikker, men den andre holder seg edru. syns ikke det hadde vært så trivelig selv, om min mamma drakk mens jeg lå å sovda jeg var liten.

hva syns dere om dette?

drikker dere, begge foreldrene, en lørdagskveld mens barna sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er greit med en pils eller et glass vin, for kosen. Så er det stopp.

Folk skylder på at de må være kjørbar hvis det skjer noe, eller at ungen kan våkne.

Det finnes taxi de fleste steder og hvor mange blir påvirket av et glass?

Skrevet

Det gjør vi, men ikke sånn at vi blir full eller noe!

Skrevet

Ja, det kan vi gjøre. Ikke akkurat nå da for nå er jeg gravid. Men vi kunne helt fint dele en flaske vin en lørdagskveld. Selvfølgelig drikker vi ikke like mye som vi kunne gjort om vi hadde barnevakt, blir aldri fulle når småen er hjemme.

Jeg ser helt ærlig ikke noe problem i å kose seg med litt vin når ungene sover. Det har da mine foreldre gjort i alle år...

Skrevet

Tar oss et glass vin eller to til maten, men innenfor rimelighetens grenser.

Skrevet

Helt i orden.

Vi har tenkt å ta oss et glass vin eller to og spise ost og kjeks etterpå.

Om noe skulle skje med ungene er vi da ikke så beruset at vi ikke klarer å ringe ambulanse eller taxi.

Ser virkelig ikke problemet etter at barna har lagt seg.

Skrevet

Ja jeg kan fint ta meg et glass vin en lørdagskveld sammen med mannen. Ser virkelig ikke problemet med det jeg. Blir ikke beruset av ett glass som jeg sitter og koser meg med i ca 1 time.

Å ha et så strengt forhold til alkohol tror jeg ikke er sunt for barna heller. Jeg vil lære barnet mitt at alkohol skal nytes for smaken sin skyld og ikke for å bli full.

Men å drikke seg brisen/full begge foreldrene mens vi har barna vil vi nok aldri gjøre.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

vi kan dele en flaske vin eller ta noen øl hver om kvelden etter at barna er i seng. Det gjør vi vel en gang i uken det. Vi blir ikke fulle av det.

Skrevet

Enig med resten av gjengen;)

Tar gjerne et glass eller to og koser oss med det. OG--- vi er faktisk så gærne at vi kan finne på å ta en øl en varm sommerdag mens barna er VÅKNE!

Huff og huff:=)

Skrevet

Ingen av oss liker vin eller øl, så det drikker vi aldri. Når vi drikker så er det kanskje en cider eller rusbrus, og det kan godt begge drikke mens Leah sover, er jo bare en.

Skrevet

Å dele en flaske vin eller et par cider synes jeg er helt greit.

Men å bli beruset bør ikke begge samtidig.

Skulle det skje noe så en må ut å kjøre finnes det alltids en nabo med bil eller drosje.

Man kan ikke stoppe å kose seg og slappe av i 25 år framover når en får barn.

Skrevet

Det er ganske sjeldent jeg tar meg en øl eller et glass vin etter at barna er i seng, men om sommeren er det godt med en kald øl til grillmaten (ja, selv om barna er våkne). Ser ikke problemet med å kose seg med en øl på kveldstid, så lenge man ikke blir full. Grunnen til at ikke jeg gjør det, er fordi det frister ikke så mye utenom når det er sol, sommer og god mat ute. Sambo er av samme ulla som meg. Det er godt på sommeren men ikke ellers i året.

Skrevet

Å drikke alkohol for å kose seg synes jeg må være lov, er ikke hysterisk på det nei. En øl eller flaske vin på deling. Men man drikker seg ikke full når man har barn i hus.

Skrevet

Jeg er helt ening med de andre her... Så lenge man bruker sunn fornuft synes jeg det er helt ok. Men vi har alltid barnevakt om det blir noe mer enn 1-2 glass til god mat eller for kosen:)

Skrevet

Jeg drikker helst ikke om jeg er hjemme alene med ungene. Ellers ser helst at en av oss er edrue. Vi tåler ingenting og vil ikke være påvirket i nærheten av ungene. Om de våkner på natta vil jeg ikke lukte alkohol eller være påvirket. Vi har barn med astma og om noe skjer vil vi begge være i stand til å kjøre eller ta oss av henne. Skjønner ikke t det er så viktig med alkohol at en må drikke med unger i hus. Vi tar heller en munkholm. Det smaker jo det samme...

Skrevet

Jeg og mannen deler ofte en flaske rødvin på fredag eller lørdagskvelden.

Ellers er vi aldri ute på byen og drikker.

Jeg husker jeg syns det var koselig når faren min tok seg en skummende øl på lørdagskveldene. Mens jeg eller lillebroren min satt på fanget hans og så på skummet i barten hans:o)

Han drakk kun denne ene ølen.

Skrevet

Eg er med deg på denne, aussielove :o)

Men så likar eg verken øl eller vin, og kan aldri i verda tenke meg å drikke det "for å slappe av"... I løpet av dei 4 år eg har vore mamma har eg aldri drukke alkohol når eg har vore i same hus som/hatt ansvar for ungane. Men så har eg ikkje drukke alkohol meir enn 3-4 gongar dei siste fire år heller.

Mannen tar seg kanskje ein øl ein gong i løpet av 1-2 mnd.

Skrevet

vi drikker gjerne begge to, ser ingenting galt med det? Stor forskjell på å kose seg med litt øl og vin og det å bli sørpedritings....

Vi har også gjerne middagsgjester/små selskap, voksne mennesker som hygger seg. Ingen som blir drita, men vi nyter da alkohol (vel, ikke jeg nå lenger da, siden jeg er blitt gravid igjen, hehe:)

Skrevet

Ja, kan ta noen glass vin eller øl. Men gjorde det ikke når de var babyer (men da ammet jeg jo)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her drikker vi både med og uten barn i hus, uansett om de sover eller er våkne. Men å bli beruset, DET er forbudt uansett.

Skrevet

Skjer ikke så ofte, for drikker lite.

Men akkurat nå drikker jeg et glass vin og har ikke dårlig samvittighet for det.

Skulle det være noe så har jeg flere naboer som kan hjelpe evnt taxi.

Skrevet

Ser ikke problemet ved å ta seg et glass eller to. Vi gjør det aldri lenger, men det er en annen sak :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...