3 er nok! Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Er det noen som har en oppskrift på en god "gammeldags" grønnsakssuppe? Gjerne en med kjøtt i, medisterfarse kanskje? Tror det var det jeg fikk i suppa til bestemor da jeg var liten... En som ikke er så vanskelig, jeg er ganske grønn på supper...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Hakk opp en purreløk - og kok i litt vann. Hakk opp i biter : kålrot - poteter, gulrøtter, pølser, grisemør, (kjøtt om ønskelig) Tilsett mer vann, smak til med pepper og buljong. Tilsett pølsene og grisemøren til slutt, da de nesten ikkje trenger koketid. Veldig god grønsakssuppe.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 er ikke forskjellen på grønnsaksuppe og kjøttsuppe at kjøttsuppen er det kjøtt i? jeg lager "min" sånn: poteter, gullerøtter og kålrabi oppi en gryte med vann og koker masse. tar oppi terninger med kjøttsuppesmakk eller grønnsaksuppesmak. til slutt tar jeg oppi kjøttet og purre blir veldig bra, men om jeg har en griseknoke eller noe så koker jeg den i vannet først i mange timer, det blir best syns jeg. mamma har oppi løk i sin, men jeg syns løk genereltsett er oppskrytt
3 er nok! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2009 det er mulig det ikke heter grønnsakssuppe om det er kjøtt i... Jeg sto ikke langt forran i køen når kokkelerings-genene ble utdelt for å si det sånn:) Vet bare at bestemor kalte det grønnsakssuppe selvom det var kjøtt i... Takk for oppskrifter!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 hehe... jeg kommer fra et dysfungerende hjem når det kommer til sånne her ting. så jeg vet ikke jeg altså. jeg har alltid bare trodd at det var det som var forskjellen
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Eller sa hun fersk kjøtt og suppe?
3 er nok! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2009 Det virker jo gankse logisk egentlig da:)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 jeg begynner med litt loek og purre og gulrot i smaa biter og freser de i litt smoer, tilsetter saa stangselleri (skrelt med potetskreller) i smaa biter, sellerirot, potet, revet hvitkaal. Pleier aa bruke ferdig kjoept kyllingkraft som jeg heller paa til det dekker godt. Lar det koke opp og putre litt videre sammen med litt stjernepasta (litt mer dersom jeg lager uten potet). Noen ganger tar jeg en boks med skrelte hermetiske tomater i ogsaa og bruker hvitloek og basilikum og oregano i, da blir det mer som en minestrone og er veldig god med kjoettboller i eller bare litt salt skinke eller roekt poelse elelr noe annet godt. persille paa toppen foer servering. Jeg har faatt dilla paa hjemmelagde supper spoer meg om spinatsuppen min... mmmm !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå