cactus77 Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Hei.. min datter på 11 år fikk diagnosen når hun var 1 år... og har levd med små flekker som kommer å går hele tiden(håravfall) vi har pga myyye håravfall gått til homeopat siste 8-10 mnd med akupunkturbehandling og "kuler" pluss diverse vitamin tilskudd.. homeopaten mente det skyltes dårlig forbrenning og vi fikk stabilisert kroppen og opptak av vitaminer.. men han sa også at hun kanskje måtte miste alt og at nytt hår ville komme.. er så bekymret for henne.. ikke lett å være jente med denne sykdommen.. noen med erfaringer?
hellohello:-o Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor han mener at hun skal miste alt og at alt skal komme ut igjen, da er man over på en helt annen sykdom igjen. Alpoesia areata er flekkvist håravfall. Forhåpentligvis vokser hun seg fra det, men ofte stress og forandringer som kan utløse at flekkene kommer, men man kan jo ikke unngå å leve heller :-)
cactus77 Skrevet 18. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2009 hun har mistet alt fra ørene og opp men ikke toppen enda.. fortsetter å miste mens det gror der hun har mistet ... homeopaten mente kroppen hadde hatt en lang og vanskelig prosess med generelt drlig forbrenning og at den ikke tok opp noe særlig m vitaminer..
YIN Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Hei Cactus Jeg er en av de Jeg har alopesia areata, flekker som dukker opp sånn ca en til to ganger i året. Ganske store i hodet, og alt håret blir borte. I en periode på 3 år så fikk jeg det i Mai måneden bare. Har hatt maks 2 store flekker på en gang, og det tok fra 6-12 mnder å få håret tilbake. MEN - det er et håp for jenta di Og jeg skal gjøre alt jeg kan for å få tak i det til deg! I en del land i latin amerika og i Den Domonikaske Republikk så er dette helt vanlig, der sier de at man får det ved vær skifte, istedet for å bli forkjølet osv så får man hårtap, eller da det skjer forandringer i livet som påvirker en. (det er vår måte kroppen reagerer på sier de) Jeg hørte selvfølgelig om dette etter sist gang jeg fikk det, for det var to bekjente av meg som også hadde det. De er fra D.D.Republikk, og tok dette sååå fint at jeg fikk helt bakoversveis.. Da jeg spurte de så sa de at dette er ganske vanlig der de kommer fra, og at de hadde bedt familien om å sende en salve som gjør at håret vokser fortere ut igjen. De hadde flekkene godt dekt med hår i løpet av 3 mnder bare!!! Det er utrolig synd at Norge er så lite opplyst på denne "sykdommen", for jeg og mange fler har brukt enormt mye penger på så mye rart som ikke fungerte. Men jeg skal se om jeg får tak i disse gutta og få dem til å bestille flere slike flasker fra familien dems, så dere kan få til jenta deres. Vet hvor fælt det er, spes for oss jenter.. Send meg en mld på privaten, så jeg ikke mister innlegget her, det er så utrolig vanskelig å finne det igjen noen ganger! Med vennlig hilsen Yvonne
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 jeg har alpecia totalis, dvs at jeg har mistet alt håret, på hodet og resten av kroppen. jeg mistet det når jeg var ca 1 år, så vokste det ut igjen. mista det igjenn når jeg var 12, og etter det vokste det aldri ut igjen. jeg prøvde diverse behandlinger, men ingenting funka. jeg fikk løsøyvipper og parykk, noe jeg fortsatt bruker. det er tøfft, men med god oppmuntring fra foreldre og venner så klarer man det. men jeg var veldig usikker påmeg selv når jeg var i tenårene. bare spør konkrete spørsmål, jeg svarer gjerne jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå