lene86k Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Nå er termnen 6 uker unna og vi skal nå begynne å ha hans datter annenhver helg. Noen som har råd på hvordan eg best kan forberede henne på lille søster som kommer? Hvordan best unngå sjalusi for dette barnet som får bo hos pappa hele tiden, og hvordan få en 4 års gammel jente til å forholde seg til alt det nye som er kjøpt inn til babyen uten at hun blir sur/sjalu osv. Har laget en gipsavstøpning av magen som vi skal dekorere litt i helgen, men er det noen som har andre ideer om hvordan eg kan forbrede henne og engasjere henne i barnet som kommer?
Lavendel*06*10* Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Det er jo sikkert supert for henne om hun kan få være med å dekorere magen da:) Så kanskje hun kan få være med å handle de små tingene som mangler til babyen.. Kanskje hun også kan få velge noen klær / leker o.l som kan være BARE fra henne.. ? Det synes hvertfall gutten min er stas!
second_time Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Mannen min har tre barn fra før i alderen 3,6 og 10 år. Jeg har et barn fra før på 4 år. Vi venter femte barn i rekken nå i oktober Det er barna på 3 og 4 år som er mest engasjert i graviditeten min. De koser og kysser på magen min hele tiden og gleder seg veldig. Engasjementet det har over babyen er nok mye skapt av oss foreldre som har inkludert dem i utviklingen hele tiden (eks: nå er babyen så lang og så tung, nå sparker babyen, kan babyen høre deg synge osv) Vi snakker også på vegne av babyen og sier ting som; gleder meg så mye til å møte dere, er så glad i dere, syng for meg. Vi har kjøpt inn gaver til alle barna i forbindelse med fødselen. Mest for å vise at fokuset fortsatt er på dem. Alle får noe de ønsker seg. Du kan lese bøker om svangerskap og nyfødte for henne f.eks. Fortelle om hvordan det vil bli når babyen blir født (at du må amme, skifte bleier, trille med vogn osv.) Spør om ikke hun ønsker å være med på alt det du forteller. La henne bli en del av det. Lykke til!!! :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå