lene86k Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Nå er termnen 6 uker unna og vi skal nå begynne å ha hans datter annenhver helg. Noen som har råd på hvordan eg best kan forberede henne på lille søster som kommer? Hvordan best unngå sjalusi for dette barnet som får bo hos pappa hele tiden, og hvordan få en 4 års gammel jente til å forholde seg til alt det nye som er kjøpt inn til babyen uten at hun blir sur/sjalu osv. Har laget en gipsavstøpning av magen som vi skal dekorere litt i helgen, men er det noen som har andre ideer om hvordan eg kan forbrede henne og engasjere henne i barnet som kommer?
*-* Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Ta henne med og kjøp litt babyklær, pluss kanskje en liten leke el. som hun kan gi i gave. Og så ville jeg forberedt henne på at så små babyer kan være ganske slitsomme, de enten gråter eller sover og er ikke så morsomme før etter en liten stund. Tror jeg også ville sagt at du kanskje vil bli veldig sliten pga av den lille babyen i starten, som mammaen til stedatteren din sikkert også ble, men at det vil gå over og at du får bedre tid og overskudd igjen etterhvert og at dere kan finne på noe gøy igjen da. Og så kanskje forberede henne på at babyer ikke tåler så mye i starten, sånn at det nok er mammaen og pappaen som må bære og stelle babyen. Kanskje dere kan kjøpe en dukkebaby til henne som hun kan få stelle på som sin baby feks? En del storesøsken kan bli litt skuffet over at de får delta lite. Og som førstegangsfødende kan du nok bli ganske var på at du ikke ønsker at stedatteren din skal altfor mye borti babyen i starten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå