Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Dagen i dag: 06.00 40ml MME kl. 09.30 90ml MME NÅ: Vil IKKE ha... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å drikke mer. Han er 3,5 mnd og snart 7 kg. Spytter ut flaska med EN gang! Skal sies at han drikker 200ml før han legger seg kl. 19 om kveldene, men dagene er helt tullette... han drikker også en gang om natten ca 100ml Han BØR få i seg mer enn dette, men han er ikke sulten om dagen,,,
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Jeg har ingen konkrete tips og kommer vel egentlig bare med prøveråd; er han for trøtt når han får mat - kanskje bytte om på rekkefølge på mat og soving i tilfelle... Prøve annen type mme, eller tilsette malt om du ikke har det i fra før? Prøve annen type tut på flaska? Har han tullet sånn lenge`? Det er ikke noe som plager ham (mage, tett nese eller likn) eller evt tenner på vei opp? Da kan jo matlysta være så som så. Hvis det ikke hjelper med noe av det andre eller han virker "syk" på noe vis ville jeg ikke nølt med å spørre helsesøster om råd, kanskje uansett forresten bare for å være sikker.. Få ting som er mer stressende for mor enn når ungene ikke spiser altså (
wirre;o) Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Kanskje kan du finne noe på www.flaskeposten.org
Collette Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Jeg hadde samme problem da gutten min var på den alderen. Det var en fase som gikk over, men det er jo gjerne rundt 3 mnd at de begynner å bli litt mer oppmerksom på omgivelsene. For min del hjalp det å legge ham i vippestol eller på en pute når han skulle få flaske. Kuttet ut den ordinære flaskestillingen. Mens han drakk ga jeg ham noe han kunne holde på med. En skje, en rangle, en leke etc. Da gikk melka unna.
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2009 Takk for tips. Skal ta kontakt med HS og spør om råd. Han legger greit på seg, men skulle ønske han spiste litt mer. Fikk nettopp i han 120ml, og det er MYE! HEHE. Har prøvd alle typer erstatning, malt har vi oppi, har også prøvd å bytte på rutinene når han får mat, så er her det uansett virker det som. Må teste ut vippestoltrikset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå