Gå til innhold

Ekstra ultralyd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33 og har født store barn før 4250 og 4450. Er dermed ganske spendt på størrelsen denne gangen. Når jeg var på ultralyd sa legen at jeg måtte komme til bake om kurven gikk helt til "himmels". Hos jordmor denne uken målte hun det slik at jeg akkurat holder meg innenfor det grønne feltet. ville dere da tatt kontakt og fått en ny ultralyd eller må man bli henvist av legen? Jeg er ca like stor som da jeg var gravid med mine to andre barn lagt på meg ca 10 kg til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 24/9 og var til kontroll i går. Da var SF-målet mitt 40 cm, noe som vel kan kalles til himmels... Har fått to barn tidligere, en på 4470 g og en på 4645 g. Jeg har også vært bekymret for dette med stor baby, men jordmor sa at det virket som det var masse fostervann og at det ikke var så mye "baby" i magen. Hun ville bli veldig overrasket om babyen ble noe større denne gangen. SF-målet mitt var ikke like stort forrige gang og jeg har lagt på meg mer denne gangen(ca 20 kg). Hun er allikevel forståelsesfull og sier at dersom ungen ikke er født til termin og jeg er like bekymret skal hun sørge for at jeg får en ekstra UL. Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere men...

Skrevet

Du kan jo alltids be om en ekstra ultralyd. Snakk med jordmor om dette med størrelse, og si at du gjerne vil vite/sjekke. Det verste som kan skje er at de sier nei. ",)

Btw, både jordmor og lege kan henvise deg til ul. Dersom du har jordmorkontroller på sykehus, kan de mange steder ta ul på deg der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...