Gå til innhold

Hvor er babyen i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så at magen har vokst og kjenne at det er noe inni der. Men nå har magen min blitt flat og kan ikke kjenne at noe er inni der. Jeg er i uke 12 idag.

Alle symptomene er her. Jeg er veldig kvalm og kaster opp hele tiden, ømmepupper, osv...

Kan det være fordi jeg ikke spiser nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren har så vidt kommet over kanten på symfysen. Altså omtrent på trusekanten hvis du bruker en lav truse.

Derfor har du ikke noe tydelig mage enda. De første ukene er det vanlig å være oppblåst og magen din blir jo skjøvet oppover og ut fordi livmoren trenger mer plass.

Du kaster mye opp og er kanskje ikke så oppblåst lenger. Derfor virker ikke magen din stor lenger.

Livmoren din og barnet vokser i normalt tempo selv om du ikke har fått i deg så mye næring.

Vedvarer det bør du jo ta kontakt med lege.

Skrevet

"Babyen" er 3-4 centimeter crl. Det er helt normalt å ikke kjenne noe som helst. Om magen din har vokst tidligere er det mest fordi hormonene kan få magemusklene til å bli slappe og sige litt, eventuelt luft. Du vil antagelig kunne kjenne livmorkanten over skambeinet sånn i løpet av de neste par ukene.

Skrevet

Takk for svar =)

Nå føler jeg meg tryggere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...