Gå til innhold

Hvor mange ganger er dere til ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha barn nr to i januar og har denne gangen blitt gravid med prøverør. Vi som har prøverør skal til ultralyd i uke 7 for å se om det er liv i magen, men min lege sender meg på ultralyd kjempeofte. jeg var i uke 7, 12 og den ordinære i uke 18. Skal på min neste ultralyd uke 27 og ifølge legen skal jeg på enda en til før fødsel. Jeg skjønner ikke helt vitsen. Er 28 år og har kun 1 barn i magen. I tillegg har jeg et problemfritt svangerskap. Må bare høre om det er kun meg som må så ofte på ultralyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også ivf-barn i magen, og var på 7 ukers hos gynekolog. Fikk da tilbud om å gå til henne på svangerskapskontrollene, fordi hun mente jeg trengte ekstra oppfølging. Har mistet før + andre helseting som gjør det. Så vi har faktisk UL en gang i måneden nå!

Jeg syns det er veldig beroligende å kunne få så god oppfølging, men det har jo mest med forhistorien min å gjøre.

Men er det ingen risiko m svangerskapet ditt, og du ikke har så lyst på UL, så kan du vel helt sikkert avbestille?

Skrevet

Jeg har ikke noe imot å gå på ultralyd, men har hørt at dt kan være skadelig for barnet med så mange. Det er alltid kjekt å se på den lille, men jeg synes det kan bli litt mye. Skal jo til lege og jordmor også.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok gått med glede, men jeg har heldigvis ingen problemer og har heller aldri mistet et barn.

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg er 20+2 i dag, så nå er vi halvveis :-)

Jeg har også tenkt på det med strålingen og om det kan være skadelig, så jeg ville nok ikke tatt det så mye om ting var annerledes. Er generelt skeptisk til sånt.

Men de har ikke funnet noe som tilsier at fosteret blir skadet av det, og finner ingen stressreaksjon under UL (det var en test i forhold til andre måleredskaper, hvor barnet fikk høyt stressnivå).

Men forstår deg godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...