Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Har fått med meg tidligere at du har giftet deg i Las Vegas. Gjorde dere noen forberedelser før dere giftet dere? Tenker da på de papirene som må skrives og godkjennes (?) Før man får lov til å gifte seg. Har nemlig planer om å gifte oss i Vegas selv skjønner du
The Bad Gal Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Stemmer det! :-) Nei, vi gjorde vel egentlig ingenting i forkant, men vi hadde slike brudeerklæringspapirer klare både på norsk og engelsk, for vi hadde i utgangspunktet tenkt å gifte oss i Karibien da vi var der en lengre periode, men det ble bare ikke slik. (vi er trege og tida fløy!) Du trenger bare pass i Vegas, men før dere kan gifte dere må dere ha en godkjenning fra et kontor der borte, det kan du gjerne gjøre et par dager i forveien, men de har åpent stortsett hele tida. http://www.vegas.com/weddings/legal.html Når dere er gifte må dere huske å få et Apostille-stempel på lisensen etter dereer gift, ellers vil det ikke være gyldig i Norge. (vi visste ikke det, men man kan få fixa det pr. post i etterkant, men det er litt tungvint) Dere sender bare lisensen med stempelt på inn til Folkeregisteret etterpå, så registrere de dere som gifte:-) (sjekk forøvrig ut www.vegas.com), der finner dere masse info om bryllup. Så kult da, er kjempegøy i Vegas, selv for de av oss som er avholdsmennesker og ikke fester, er så utrolig mye å se og gjøre der! Kan virkelig anbefale det:-) Har dere tenkt på hvor og hvordan dere vil gifte dere der? Er jo så utrolig mange muligheter!
Turid Laila Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Nei har ikke tenkt så mye på det enda. Men det var eneste måten jeg fikk samboeren til å gifte seg så det var han som kom med forslaget. Planen er å dra det året jeg fyller 25 hvilket vil si neste år! Tror egentlig det blir året etter, for planen var at minstemann (som jeg sliter litt å bli gravid med) skulle være stor nok til at vi kunne reise vekk en uke eller så. Skal sjekke ut linkene når jeg kommer hjem
Turid Laila Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Må man ha med forlovere forresten? Vi tenkte å gjøre det helt hemmelig nemlig.
The Bad Gal Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Las Vegas kan fint kurere bryllupsskrekk, ja:-)) Nei, dere trenger ikke forlovere, de som arrangerer for dere ordner vitner. Det vanligste er å kjøpe en bryllupspakke, der er det inkludert fotograf og evt. en som filmer, det holder fint som vitner. Dere trenger altså ikke forlovererklæring eller noe fra Norge, så ingen trenger vite noe som helst. Det er ganske mange cheezy steder man kan gifte seg på der, men det må ikke være i et kapell, dere kan gifte dere utendørs(det gjorde vi, på kvelden) eller i helikopter! De arrangerer også helikopterturer til Grand Canyon, hvor man blir via i selve G.C og deretter flyr "hjem" over stripa i Vegas, det må helst betilles noen dager på forhånd da, det meste annet av bryllup kan man ta på sparket. Husk å velge hotell på selve stripa, helst med utsikt til de andre hotellene der! Er så ufattelig mye kule og flotte hoteller, ville spandert litt penger på en suite, det er ikke kjempedyrt. Ble faktisk gravid etter laaaang prøvetid på bryllupsnatta der, men mistet i uke 12. Det er fin tid å reise på nå, mtp vær, priser o.l, vi dro i beg. av oktober.
Turid Laila Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Hva brukte dere på turen, og hvor lenge var dere der? Må enten spare masse det neste året, eller ta opp lån, men det skal gå greit, for billånet er snart innfridd, hehe. Jeg klarer å bli gravid, problemet er bare at jeg har vært grevid tre ganger det siste året, uten å få noen baby
Turid Laila Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Får prøve å få til bryllup rundt oktobertider da 09.10.11 for eksempel, det blir greit dato!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå