Gå til innhold

Hvordan bestemmer dere navn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens snilleste, mest medgjørlige mann. Det er helt klart jeg som sitter ved roret i de fleste avgjørelser vedrørende livet vårt. Altså, han sier jo om han er uenig, men han synes jeg er fornuftig i det meste.

MEN når det kommer til navn er han helt umulig ;)

Vi klarer ikke å bli enige om navn til lille i magen. Husker vi slet voldsomt med å bli enige om navn til de to store også. Vi er enige om å kalle opp - til tross for at han er engelsk og jeg er norsk, heter faktisk mødrene våre det samme. Men vi blir ikke enige om navn nr 2, det navnet vi skal bruke til daglig.

Hvordan gjør dere dette? Er dere skjønt enige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krangler. =)

Vi er vel enige nå (ungen kommer på mandag), men ingen av oss synes navnet er type det fineste i hele verden. Vi har ekstremt ulik navnesmak, så det måtte bare bli et kraftig kompromiss.

Skrevet

Jeg syns alltid vi jenter skal ha siste ord i saken!!!!! Vi som tross alt bærer fram barnet!!!! Og ofte så får de mannens etternavn.

Førstemann hos oss, fikk mannes etternavn og mellomnavn, så jeg fikk siste ordet når det gjaldt fornavnet. Nå syns han navnet er kjempefint og han er glad for at jeg fikk siste ordet.

Denne gangen hadde jeg et litt mere spesielt navn. Og han likte det ikke.

Jeg mistet min far i sommer og da han siste dagen han levde syns at jenta i magen skulle hete det jeg hadde foreslått, så hadde ikke mannen noe valg. Men nå syns han det også er fint, og jenta er ikke født enda engang.

Hvis det evt blir gutt, så har vi faktisk blitt enig om et guttenavn, fra han sin slekt. Så jeg hører på han også:)

Skrevet

Vel, nå er kona like jentete som meg, så sånn sett er vi tilbake til kranglinga. =)

(Og det er jeg som har bestemt hvem sitt etternavn frosken skal ha)

Jeg synes uansett det blir ganske merkelig å skulle ha siste ordet i navnevalg pga biologiske ulikheter all den tid man stort sett er enige om at barnet er like mye begge foreldres.

Skrevet

Bestevenninna mi har også kone, shute, og de har løst det helt annerledes. Kona hadde to barn fra før, så dette barnet blir på en måte venninna mi sitt "alene". Navnet hadde hun bestemt for maaange år siden, så der var det ingen diskusjon.

Men det blir noe annet når det er tilfeldig hvem som velger å føde av to likestilte, da. Da blir det et felles barn på linje med andre familier.

Men jeg er liksom litt pappan til venninna mi sitt barn;) For jeg var med på egginnsetting :)

Skrevet

Vi krangler også, diskuterer ihvertfall. Sambo som bestemte navn på 6-åringen vår, så synes egentlig at det er min tur til å bestemme nå .... men det synes ikke han, nei. Vi har ett favorittnavn hver, og ett navn vi begge sier 'kanskje' til. Ikke lett dette her. Hvis det skulle vise seg å være gutt - hjelp - der er vi ihvertfall ikke enige.

Men det ordner seg vel når lillen kommer ut og vi bare er lykkelige.

Skrevet

Vi må bare trekke lodd rett og slett. Blir IKKE enige. Han vil ha sånne "sukkersøte" jentenavn, jeg vil ha noen litt mer spesielle. Det verste av alt er at han var enig i det første navnet jeg fant, men ombestemte seg da han sa det til folk. Dritt.

Og tenk at det var JEG som bestemte meg for å beholde barnet, barnefar var bestemt på abort.. Hmm.... Jeg blir direkte irritert av navnevalget jeg.

Skrevet

Blir enige om navn når ungen har kommet, for da finner vi ett som faktisk passer til den stakkars ungen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...