Panterjenta85 Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Hva er fordelene og ulempene med en dunpose kontra en lammeskinnspose? Har tenkt på voksi urban (evt den til Rudo), EasyGrow eller Odenwälder. Men dette er jo alle dunposer. Bør man heller ha lammeskinnspose? Eller noe annet? Har TFKbaggen så har god plass til pose, så størrelsen har igrunn ikke så mye å si. Har tenkt veldig på at EasyGrow eller Voksi urban jo må være det lureste iom at de har dette forlengerleddet, og vi er veldig friluftsmennesker så flott å kunne bruke den som sovepose etterhvert også... Noen som har noen erfaringer de vil dele med meg?
Panterjenta85 Skrevet 19. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2009 ingen som har erfaringer med vinterposer?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Det som er fordelen med ullposer/lammeskinnsposer er at de er veldig varme og kan regulere varmen godt. Dunposer fungerer bare når de er "luftig". Dvs at når du legger babyen oppå posen, så vil ikke underdelen varme så godt. Voksi Urban er genial fordi den har ull i bunnen og dun over. Selv har jeg en Ticket to Heaven pose som jeg putter et lammeskinn nedi, og en lammeskinnspose som jeg bruker på de kaldeste dagene.
Makko med to små gutter Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Jeg er og på vinterposejakt. Har en voksipose og er egentlig godt fornøyd, men med barnehagevogn, trenger jeg også to poser. - Vi kan ikke ha dun pga allergi. De hadde tilbud på noen fiberposer fra Odenwälder på barnashus. -Posene så fine ut, men heldigvis spurte jeg hvor lang den var. 87cm... Ungen er 1år og 84cm. Vurderer å bare kjøpe en vanlig sovepose til barn og sy selehull.
mamman til to gutter Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Ulempen med de fleste lammeskinnsposer er at de ikke er lange nok til hele perioden barnet sover på dagtid. Det er hvertfall min erfaring med rene lammeskinnsposer, både den vi har hatt og de andre vi kjenner har hatt. Vi har Voksi Urban som vi har brukt etter lammeskinnsposen og har vært veldig fornøyd med den. Som en annen skriver er fordelen ved den at den er ull under og dun over sånn at man slipper å bruke lammeskinn el under posen. Den er også grei fordi den har en liten del man kan bruke når de er babyer og en større del man kan bytte til når de blir større.
Panterjenta85 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2009 flott med tilbakemeldinger! Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være kaldere å ligge på, så det var kjempegodt å bli fortalt! Men blir det det samme om man legger lammeskinn inni EasyGrow som det det gjør med Urban? Eller vil da Urban være bedre enn EasyGrow? Det skiller kun 3 cm på de lengste delene så tenker at det ikke kan gjøre så mye når de begge blir over 120 cm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå