Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Blir gal snart... Har jo tvillinger nå og begge har trøske, og jeg har smerter i brystet innimellom når jeg ammer, som jeg også regner med kommer av trøsken. Ellers ser jeg ikke noe på brystene. Er det fordi vi er tre stk som har det at jeg sliter med å bli kvitt det?? Har behandlet oss alle i 3 uker nå. Puppene vaskes og ammeinnlegg skiftes og smører på canesten. Babyenes tunger vasker jeg med mesoft rundt fingeren og har farris på, deretter gir jeg dem mycostatin som vi har fått av legen 4 ggr daglig. Men når ikke dette hjelper overhodet etter 3 uker, hva gjør man da???
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Da kontakter man legen og hører om det er noe annet som kan hjelpe? Du bruker ikke ullinnlegg sant? Det kan gjøre at soppen ikke forsvinner.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2009 ja,jeg blir nok nødt til det på mandag... men har en molbo til lege... Bruker engangsinnlegg bare ja.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Huff, er noe herk det der... Vi har kun brukt Blå farris, og da vasket jeg brystvortene med dette hver gang jeg ammet, penslet tungene til barna med en q-tip 5 ggr daglig, og dyppet smokkene i farrisen. Det tok vel 3-4 uker før vi ble kvitt det, men det forsvant til slutt. Dersom ikke behandlingen fungerer for dere, må du nok kontakte legen igjen. Kanskje det finnes noe annet?!
Nea og juniors mamma Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Hadde selv det samme problemet og så ingen virkning av Mycostantin. Brukte farris og det visuelle forsvant (selv om soppen fremdeles er å finne i munnen) og fortsatte med det. Etter av gullet ble 4 mnd forsvant det av seg selv mer eller mindre. Nå 7 mnd har jeg ikke sett det på leeeenge. Hadde heller ikke noen spor av sopp på brystvortene mine. Denne smerten din, det er ikke utdrivningsrefleksen som kjennes? Den ble litt sterkere etterhvert (hos meg i hvertfall) og jeg trodde det kunne være noe annet enn det det var. Har imidlertid kommet over et råd fra helsesøstre om å smøre på Dactakort, det har hjulpet noen.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Jeg har hatt veldig god effekt av "Aftamed" spray,som du får reseptfritt på apoteket. Det er bare viktig at du bruker sprayen i tre-fire dager etter symtomfrihet:
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 19. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2009 Takk for svar dere Skal kontakte lege på mandag og evt nevne de to andre midlene dere nevner her. Det er ikke utdrivningsrefleksen nei, den kjenner jeg godt. Har ammet et barn fra før så vet litt om hvordan ting skal og bør kjennes ut. Og denne brennende stikkingen for å kalle det det, har jeg ikke kjent før nå. Så må nok være noe "udda" inni der Plager oss jo ikke så mye, men liker ikke at vi ikke klarer bli kvitt det. Og så tenker jeg at siden jeg ammer to som har det, så kan det bli vanskeligere å bli kvitt slik soppgreier... At vi smitter hverandre på en måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå