Maisie Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Har hatt vondt i halsen siden i går. I dag har jeg 38 i feber. Pittelitt snufsete og hostete. Halsen er dog litt bedre, antakelig pga inntak av varm kakao og halspastiller. Føler meg i relativt god form. Det kan jo være bare en vanlig høstforkjølelse, og da er det jo greit. Men sett at det ikke er det? Mulig jeg er littegrann hysterisk i forhold til svineinfluensaen, men det er fordi jeg er gravid. Er 23+2 i dag. Burde jeg ringe lege for sikkerhets skyld, eller er det like greit å ta det med ro og vente og se? Blir så usikker. Muligens redd for at jeg overbekymrer meg og at legen også vil synes det. Burde jeg vente til jeg evt får flere/sterkere symptomer, høyere feber? Hva ville dere gjort?
Expat Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Så vidt jeg forstår så kommer svineinfluensa-feberen kasta over deg som et spadeslag i bakhodet. Så om du ikke iallefall har dårlig almenntilstand så kan du iallefall vente bittelitt?
Maisie Skrevet 18. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2009 Så om det er svineinfluensa, så får jeg høy feber med en gang? 38 er jo ikke høy feber, og jeg har i alle fall foreløpig god allmenntilstand. Bare litt slapp og vondt i halsen. Vente litt, kanskje?
Gjest Tipsie Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Hei. Ville ringt legen jeg. Fikk beskjed fra min fastlege at de også regnet med at noen ville få svakere symtomer. Mye bedre med en sjekk for mye nå når en er gravid.
Maisie Skrevet 18. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2009 Nå har jeg vært hos legen. Tenkte det var bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Jeg fikk komme med en gang, og det ble tatt en halsprøve og crp. Crp'en var fin, og prøven var negativ for streptokokker. Legen mente det antakelig var en virusinfeksjon, og at jeg kunne ta det med ro ang svineinfluensa, i og med at feberen var så lav og jeg ikke hadde verk i kroppen. Er littegrann snufsete nå, og littegrann vondt i hodet, men det kommer nok av at samboer driver og snekrer og bråker her. Så får vi håpe at dette gir seg snart, og at helga blir rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå