Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Er jeg den eneste som ikke eier egen bolig, kjører gammel bil og ikke har råd til å kjøpe nytt ti bebisen min..? Eneste jeg er rik på er kjærlighet..
The Bad Gal Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Tja, nå er det vel mer banken som eier huset, vi har da lån slik de aller fleste andre i etableringsfasen, men bilene er våre. Man trenger ikke være rik for å eie bolig og bil, vettu.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Nei, det er en haug med sutrete alenemødre også - og de er ikke engang rike på kjærlighet.
Gjest ->>- Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Jepp, utelukkende rikinger. Det er derfor det kommer femti innlegg om "hvor er pengene mine" med en gang NAV ikke er et hestehode foran med random stønadsutbetaling.
The Bad Gal Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Hahaha, Bullseye, Pila! *lættis*
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Vi er ikke rike. Vi eier egen bolig, men den er heftig belånt. Vi både kjøper brukt og arver det vi kan få av barnetøy. Ikke går jeg på hudpleie, spa eller dyre frisører. Ikke har vi flotte biler, ikke har vi båt eller hytte på fjellet. I ferier besøker vi besteforeldre hvor vi lever gratis. Vi har det egntlig stramt, men vi greier oss nå for det. Det hjelper at renta er lav, nå har vi det litt bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 jeg er i 20årene og blakk, og for tiden uten jobb, og får ikke noe fra nav.. har måtte sagt opp husleierkontrakten og flyttet hjem til mamma.. har 0 i inntekt! håper på jobb og bedre tider fort som fy!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Vi er ikke rike, men eier 2 biler, banken eier huset vårt, og vi låner en liten hytte i skogen. Når det er sagt, så har vi helt klart så vi klarer oss. Låner og arver klær til minstemann, ikke fordi vi MÅ, men fordi vi liker tanken på å gjøre litt opprør mot bruk-og-kast mentaliteten. Vi har et fornuftig forbruk og så bor vi et stykke fra de dyreste tomtene i landet.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Nå er jeg 35 år og har vært gift i 10 av dem, så ja, vi har egen bolig, to biler og greit med penger... Vi hadde ikke det da vi ble sammen for 12 år siden, da leide vi, kjørte et gammelt vrak som nesten falt fra hverandre i svingene osv. Kjøpte vårt første hus, som vi brukte masse tid på å pusse opp, solgte det med 500.000,- i fortjeneste og kunne oppgradere litt. Samtidig har vi gått kurser, fått erfaring og byttet jobber så vi har kommet høyere i lønn. Fremdeles har vi masse lån, ungene går i arvet tøy og vi har ikke penger til sydenturer og annet fjas. Men det kommer seg, vi har til det vi trenger og lider ingen nød. Kan til og med unne oss litt luksus i hverdagen av og til Alt til sin tid veit, kos deg med ungen din du, jeg er sikker på at den har alt den trenger og mere til.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #10 Skrevet 18. september 2009 Nei jeg er så absolutt ikke rik og velstående. Meg og samboeren min hadde det fint frem til tidligere i sommer. Vi gikk på visninger, la inn bud på hus, hadde to forholdsvis nye biler (med noe lån), hadde det egentlig veldig bra. Og så, endelig etter 1 års prøving ble jeg gravid! Lykken sto i taket! En uke etterpå brast boblen, fabrikken jeg jobbet på slo seg helt uten forvarsel konkurs!! Det var en helt grusom beskjed. Nå må vi fortsette å leie en stund, selv om vi egentlig trenger noe større, hus kan vi bare glemme til jeg har fått jobb igjen, og det blir jo da etter permisjonsåret er over, den ene bilen måtte vi selge, vi må ha en bil pga null bussforbindelser... Vi levde ikke noe lususliv.. hadde ca 30 000kr utbetalt til sammen i mnd, men klarte oss kjempefint. Nå når 6 000 ca er tatt bort er det ikke mye gøy lenger, har jo en del abonementer osv som man ikke bare kan kutte ut over natta :S
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 For 10 år siden, da jeg fylte 30, så leide jeg, kjørte en 20 år gammel bil, kjøpte meg lite nytt og hadde det ikke fett økonomisk. Jeg har det bedre i dag, nyere bil(uten lån), eier leilighet(var heldig og fikk kjøpt rett før prisene steg til himmels), og kan kjøpe meg litt nytt om jeg vil. Men jeg er ikke rik.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Banken eier huset vårt, vi får bare lov til å bo her hvis vi betaler dem 15 000 i mnd. Kanskje vi etterhvert eier grunnmuren, når jeg tenker meg om. Mannen har en veldig gammel bil, jeg har en halvgammel bil som Cresco eier. Må betale dem 2700 i mnd for å få bruke bilen. Ikke råd til utskifting med det første for noen av bilene. Har to barn som begge trenger masse nye klær til vinteren. Men jeg må antakelig kjøpe klærne brukt til dem. Men hvis jeg får solgt brudekjolen min, den gamle pc'en, et barnesete og noen gamle klær, så skal det nok bli ordnings. Men enten er andre like fattig som meg for tiden, eller så er tingene mine så stygge, for jeg får ikke solgt noe av det.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #13 Skrevet 18. september 2009 vi eier bolig og bil, men får bare akkurat endene til å møts. har ikke kjøpt noe til meg selv på et halvt år tror jeg. og likevel er jeg verdens lykkeligste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå