kamillaen Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 * Å herregud å svær du er nå kan du ikke bli større hahaha. * Har du ikke ploppa ut den ungen enda!!? * Nå sprekker du snart, Du triller jo nedover bakken haha. * Ja du kommer idag å ja, fortsatt ikke født! * Tlf ringer: "skjer det noe snart eller?" * Sms: Har det skjedd noe mer? * Åj du har mye vann i kroppen eller? * Når mann er fødeklar som deg så blir mann lisom bare så stygg! * Så brei over ræve du er blitt da hehe. * Kan ikke den ungen komme ut snart da er dritt lei av å vente! OK!!! Hvem er det som har grunn til å være lei av å vente ? Jo det er den som selv er gravid om ikke en skal høre på alle andre som er lei av å vente på at din unge skal bli født. + at når tlf ringer så vil mann heller høre "hei hvordan går det med deg"? Ikke skal du føde snart eller! Og hadde vært deilig å kunne levert lillegutt i barnehagen uten 1000 kommentarer fra gud og hvermann av foredre..!(triller du nedover snart) Ja jeg har mye vann i kroppen føler meg stygg og stor som en hval ser meg i speiliet hver dagn og trenger ikke bli gjenspeilet av hver eneste person jeg snakker med.. Og vis jeg føder så sender jeg jo melding til ALLE ikke bare noen! Hva er det med folk? Når noen av mine veninner er gravide så har jeg så respekt at jeg tørr bare si : Hvordan er det med deg? Har mann gått gravid selv såfår mann vel litt vett i hue! Jeg er ikke alene om dette det vet jeg , men vet også at det er mange gravide som liker denne opmerksomheten,men ikke jeg..! Skulle ønske jeg var sterk nok til å si det i trynet på de frekke kommentaree jeg får,men jeg bare smiler utvendig mens jeg gråter innvendig! Uff sorry for skikkelig syte innlegg!
4barns mor Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Vet hvordan du har det.. Har det på samme måte selv. Har en mor som ringer nesten hver dag og spør om det er noen tegn til at fødselen er i gang. Prøver å fortelle at om det er noe på gang så får jeg enten rier eller at vannet går. Skjer liksom ikke noe fortere av at folk graver og spør hele tiden.
Expat Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Nå er jeg så "heldig" at jeg ser ut som jeg har svelgt en kjempe basketball (grunnen til lav vektoppgang er ikke like kul), og ikke er svær ellers. Får mye kommentarer på "for en tutemage" og "når er det ikke lenge igjen vel?" Synes det er kos jeg! Og jeg synes det er koselig med mailer og sms fra kjente jeg ikke har snakket med på månedsvis som husker at det var nå omtrent jeg hadde termin. Foreldrene mine er barnevakter på standby ihht fødsel, så det er vel naturlig at vi snakker daglig
☆chiquita☆ Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Huff, ja. Kjenner meg igjen. Venniner og familie som ringer eller sender SMS hver dag opptil flere ganger om dagen. Dere får beskjed når ho har kommet sier jeg, og blir nok litt hissigere i stemmen for hver dag som går!!! Og stor, ja dere skulle sett meg forrige gang. Da hadde jeg lagt på meg 21kg, nå bare 12kg, er ikke det veldig vanlig å være stor 4 dager over tiden? "Merker du noe??" Klart jeg merker noe, har kynnere daglig og mens-smerter, men hadde jeg merket at fødselen var igang,hadde jeg ikk estått her å pratet med deg.... "ÅÅÅ, er du ikke lei?" Ja, jeg er drit-lei av å få det spm. Godt å få det ut!!!! Lykke til! Det er heldigvis ikke lenge igjen!
lavendelblomst Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Det er lov til å syte Utrolig hva folk sier til deg, når man går gravid. Blir ganske irritert sjøl når folk sier at jeg begynner å bli tykk, særlig av venner og sånn. Enda jeg egentlig ikke har gått om noe særlig. Men har også opplevd motsatt, på nav, ei som lurte på når jeg hadde fått ungen, svarte at jeg var gravid i 6 mnd.
Kassie Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Skjønner deg godt! Selv har jeg 11 dager til termin, og er ennå ikke lei av å gå gravid. Er jo nesten 2 uker til termin og syns det er godt å nyte litt stille rolig tid før babyen kommer, men alle andre er skikkelig utålmodig. Mamma ringer to gang for dag for å spørre om jeg kjenner noe, folk snakker til magen å sier nå må du komme ut snart. Får kommentarer som: går du ennå, nå kan det ikke være lenge igjen, har du ikke født ennå, nå er det på tide du føder så vi kan få se den lille. Er koselig at alle gleder seg med meg men får litt lyst til å svare på sånne innlysende spørsmål. Får lyst til å si: neida, jeg har født. babyen er hjemme og jeg har bare en stor pute på magen. Neida, jeg har født men glemte å si det til deg. Åh!!! Er jeg ennå gravid? Pokker, trodde jeg hadde født jeg..
satser & vesla Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Jeg har for det meste møtt positive reaksjoner ift magen. Men, folk som forteller meg hva jeg kommer til å gjøre når babyen er født synes jeg er drøyt. Du trenger ikke seng - du kommer til å sove sammen med babyen hver natt, du kommer knapt til å sove, du kommer til å bli dødssliten, få problemer med å dusje, du kommer til å fullamme fram til babyen er 6 mnd, husk at fødselen kan drøye til flere timer, osv osv osv. For par dager siden satt ei venninne og ramset opp haug med saker og ting hva jeg bør gjøre. . . jeg lukket ørene ;-) Jeg svarer som regel tilbake, vi får se hva som skjer der og da. Ingen fødsel er like, ingen baby er like og heller ikke mødrer. Jeg vil ikke høre disse kommentarene, jeg VET jo at det kan bli slitsomt - men det er jo mye glede i å ha baby også :-)
Nangiliama Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Jeg har gjort en ting som har vært veldig greit i forhold til dette: - til mamma har jeg sagt at du kan ikke ringe meg tre ganger daglig og spørre om det skjer noe, for jeg blir bare så lei og desillusjonert av å bli mint på at jeg er på fjerde dagen etter termin. Hun tok dette poenget veldig godt, og jeg sa det på en meget pen måte. Funker fint ovenfor familien! - Jeg har rett og slett endra statusen på Facebook til: Nei, det skjer ingenting her. Vær snill og ikke mas folkens, jeg blir bare sliten av det. NÅR det skjer noe så skal dere få vite. Takk. Og sistnevnte har virkelig hjulpet på "alle" andre som har drevet og mast litt! Folk trenger bare å bli mint på om at det er slitsomt, så slutter de stort sett:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Jeg hadde aldri kommet til å sagt til en høygravid kvinne " så svær du er". Selv om man er gravid og man forventer å bli litt stor, så er det ikke akkurat det man vil høre likevel.Virker som folk tror at det er et kompliment å bli fortalt hvor stor man er når man er gravid. Jeg sier til gravide venninner at de har så flott en mage og ser bra ut, uansett hvor stor og feit de er. Man trenger å føle seg bra når man går rundt og føler seg som en stor hval.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå