Gå til innhold

Lekker jeg fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg er i uke 37 og har den siste tiden hatt veldig mye utflod. Begynt og sove med truse på siden det er så mye. Kan det være at det er fostervann jeg lekker, i så fall hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig ikke, men ja det er mulig. Om du mistenker det kan du ta en tur på føden og få det sjekket, det er ganske fort gjort. Man skal ikke gå med lekkasje.

Skrevet

Det er vanlig med mer utflod de siste ukene. Prøv et truseinnlegg og sjekk lukt, fostervann lukter veldig spesielt, sies det!

Skrevet

Vil absoultt si at det lukter litt spesielt ja...

Skrevet

Sæd? Det lukter visst fostervann. Da skal du ringe føden, det er infeksjonsfare om det er brudd i hinna.

Skrevet

Ok, jeg ringer føden og hører med dem, takker

Skrevet

Snakket med en hyggelig jordmor, drar opp og sjekker nå. Har vanskelig for å tro at vannet mitt har gått, for da ville det kommet mye mer. Men, følger nå rådene deres og dems og drar opp og sjekker. Pinlig kjenner jeg hvis det er bare utflod.....

Skrevet

Neida ikke pinlig. Mye verre om du hadde kommet mye senere og det VAR det og at barnet ble skadet vel???

Skrevet

Kjenner at jeg blir veldig glad for dine svar!!! Takker. Er på vei straks, bare pakker det siste klart til baggen dersom mannen må hjem og hente ting. tror ikke det, men skader jo ikke å være litt forbredt:-)

Skrevet

hmm.. har samme problemet selv. Hatt det en ukes tid nå. Aldri hatt noe problemer med utflod, men nå har jeg måttet begynne med truse om natten jeg også. Sa til samboer at det lukter sæd, selv om vi ikke har hatt sex! Han var helt enig. Begynner å bli veldig plagsomt. La ut en link her forrige uke, men ingen som trodde det kunne være fostervann. Ble litt bekymret nå. Er kun i uke 31!

Skrevet

Sikkert teit spørsmål.. men hvordan gjør han det?

Skrevet

Det er jo da kjempelurt med et truseinnlegg på han kan ta prøve av, eller man bare sjekker det som renner.

Skrevet

Hei igjen.

Da er jeg kommet tilbake fra riksen. Møtte to kjempe hyggelige jordmødre. de var usikker på om det var slimproppen eller om jeg lekker fostervann. De ville ikke la meg gå slik til onsdag når jeg har jordmortime, så jeg har avtale om å komme opp igjen imorgen kl 13:00 til kontroll. Blodtrykket mitt hadde steget, noe som kan tyde på at jeg er igang....eller hvertfall begynt. Dro rett fra riksen til modningsakupunktur. I kveld skal jeg gå en lang tur, og kanskje litt før kl 13:00 imorgen. Hadde vært kjempe fint med fødsel i helgen.

Skrevet

Jeg også blir oftere våt enn jeg har vært. Så jeg må bruke truseinnlegg hele tiden. Tror det skvetter litt når babyen sparker, også har jeg fått økt utflodmengde. Kjente bare hvor det rant idag, og jeg måtte løpe på do. Trodde jeg pissa på meg, men var bare utflod..(akkurat slik man av og til kjenner når man har mensen). Men tror ikke det er noe fostervann. Er ikke unormalt at man blir litt slapp der nede før fødsel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...