Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Har 3 barn. (alle jenter) Eldste er 14, men bor hos sin far. Er her annenhver helg. De to minste er 3 og 5. Har bare 3 soverom, altså 2 må dele. Hvem må dele? De to minste? 14 åringen når hun er her? Jeg og et av barna? Hvordan hadde dere løst dette?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 ville at jeg og hver av jentene skulle få hatt et soverom hver, men når eldstejenta kom og skulle være i helgene så hadde jeg nok gjort det slik at minstejente enten sov sammen med meg eller søsteren på 5... kommer veldig an på jentene, om det går greit at de deler rom osv..er jo bare for en helg av gangen, så det går nok helt fint skal du se trur det er viktigere for 14 åringen å få eget rom. tenåring, privatliv osv. på samme tid tenker jeg at det betyr sikkert mye mer for henne enn det gjør for tre-åringen..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 3 og 5 åring kan dele. Det er kjempe koselig, og ikke halvparten så skummelt når det er monster i skapet eller en ikke får sove å vite at en ikke er alene på rommet. Dessuten er det kjempe koselig og tulle å prate på senga. Når jeg vokste opp delte vi rom, uten at det egentlig var behov for det. Nå har vi også fått to tette som deler, jeg har spurt om de vil ha egne rom og svaret er helt klart nei. Hos oss legges de samtidig, så blir en eller begge voksne med, leser, synger og koser, så sitter vi til de sovner. Det er bare en helt super stund med de minste. Jeg ville ha latt eldste ha eget rom, og jeg ville selv ha villet ha eget rom. Det er ikke sikkert at du skal være alene på rommet for resten av livet. Dessuten er det greit å ha litt markerte grenser mellom voksne og barn.Om ikke er det lett for at barna tar helt over, så viskes vi ut, og vi glemmer oss selv egne ønsker og egne behov, for vi bare tenker på barna.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Jeg ville latt de to minste dele. Hun på 14 trenger et eget rom, men det er jo bare noen få år til hun er voksen. Da kan de to små få hvert sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå