Carina har to små gull Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Ja da ble det 4 nye uker med prøving og venting. Håper vi alle lykkes denne gangen. Jeg for min del har funnet ut at jeg har defekt lutealfase og har bare 8 dager mlm EL og mens. Og det er jo ikke noe bra, så det må gjøres noe med. Jeg skal prøve ut akupunktur for å få skikk på syklusen min denne gang og går ikke det blir jeg å gå til lege neste pp. har god tro på akupunktur da jeg har hørt mange som er blitt gravide og har fått hjelp av det. Dere får ha masse lykke til og håper vi kan dele symptomer, glede og frustrasjoner her inne. Men håper det kommer masse glede over positive tester om 4 uker
Carina har to små gull Skrevet 18. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. september 2009 Dytter litt opp. går ut fra at noen blir å joine meg fram til uke 42.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 4 nye uker.... Nå er vi inne i 10 pp, og jeg begynner seriøst å bli småsprø!! Håper inderlig uke 42 blir uforglemmelig.. for oss alle som havner på denne tråden...
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 ja da var det prøving igjen for oss også =) kjeeedelig!!! men kjekt å teste hehe... lykke til tilbake igjen <3 håper vi får oss en juli-baby alle sammen!
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Jah....hører vel til her jeg også? TR kom på torsdag, og EL innfinner seg vel kanskje da i uke 40.. Noen andre som bruker Babycomp her, forresten?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Hei jenter! Da melder jeg meg også inn her... TR kom 4 dager forsinket, og hun er virkelig kraftig i dag kjenner jeg... Æsj!! Her blir det paracet og varmeflaske i kveld! Potetgull og dip og filmen "menn som hater kvinner" - kjøpte den på dvd i dag, har ikke sett den og heller ikke lest boka, så gleder meg litt til å se filmen... Ha en strålende fin helg jenter!! Stor klem fra
Carina har to små gull Skrevet 20. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2009 Kjedelig at tanta skulle komme til dere også Skuffelsen over at tanta kom har dempet seg og nå må man bare se lyst på det og prøve igjen.... jeg er veldig optimistisk til denne pp (kanskje litt vel mye). Tanta begynner så smått og avta nå, skal til akupunktur og jeg håper virkelig det skal gjøre susen på meg. må vel teste etter EL denne gangen også, fikk den på dag 17 sist. håper de kan fixe på alt. Neste sommer da har vi alle en liten en i armene våre.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Er det 2 skravletråder for uke 42???? Som jeg skrev på den andre Da her jeg begynt på zink og multivitamin med ekstra folat. Skal starte med e-vitamin og slik b-vitamin "ett eller annet" så fort jeg har vært på helsekost butikk. Mannen har begynt å knaske nøtter, det hjalp sist. Har EL ca 2/10 og IKM ca 18/10. Denne gang blir det økt innsats. Nå begynner jeg å bli lei. Vil ha spire NÅ!!!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 denne mensen har vært RAR!!!! spottet (som dere sier) i 2 dager før jeg liksom fikk selve menstruasjonen... spottingen kom dagen før IKM , og noen dager blør jeg ikke noe og andre dager kommer det masse! dette har ikke skjedd før... ellers så er det kanskje jeg som er blitt mer OBS på dette i og med at vi prøver nå skal mannen i huset bli glad og fornøyd med annenhver dag! =) =) =) hehehehe....!
*mamma til to* Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 da var vi inne i 3pp.. håper på at alle gode ting er 3;)
Carina har to små gull Skrevet 20. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2009 Tror dere jeg klarer å kutte litt ned på å være her inne på forumet hvor det er så mange trivelige jenter??? Det tror ikke jeg, men jeg skal gjøre mitt ytterste for å redusere litt på bruken denne pp...
☆blackpearl Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Da må jeg og smøre meg med tålmodighet i 4 uker til, og håpe at perla flytter inn om 2 uker... Har bursdag når ikm finner sted, så håper jeg får den fineste bursdagsgaven i år- positiv test <3 Har forøvrig hadd tidenes merkeligste og korteste mens fra seent torsdagkveld til i tre-tiden på lørdag ettermiddag.. Måtte denne pp bli den rette for oss alle!
Mamma27oggutta Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Blir 4 lange uker dette. Men,men, skal jobbe mye så satser på at de går unna. Fikk mensen som forventet i går, så ny IKM blir 18.oktober. Hadde vert fint å bli gravid da, kan jo gi de kommende besteforeldrene en fin julegave da i år:) Jeg bruker babycomp, har brukt den som prevansjon etter at vi fikk førstemann i februar 06. Så det har funket fint. Håper den virker like bra nå når vi har tenkt å bli gravide igjen:) Lykke til damer!
Vårbarnet med to små Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 ja, nå er vi også inne i 3. pp. Håper spiren sitter denne mnd. Må innrømme at jeg har litt ekstra med forhåpninger, for jeg ble spådd på "spå/horoskop" at jeg skulle bli gravid med en liten gutt i oktober Nå skal det bli sengekos annenhver dag fremover Tror jeg har IKM ca 13.oktober! Gleder meg! Lykke til til alle oss her inne
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Syklusdag 3 med TR på besøk - hun er så kraftig og vond denne gangen... Har dere kjent at det kjennes ut som "rier" i korsryggen når dere har mensen?? Har aldri kjent det så kraftig i korsryggen før, men fryktelig vondt er det... Skal ikke begynne med pergo i dag, skal ha en pausemåned, tror det kan være bra for kroppen nå =/ I tillegg har jeg greid å pådra meg nok en urinveisinfeksjon, så er hjemme fra jobb i dag. Åhhhh - som jeg hater å ringe til arb.giver og si at jeg er syk... TR og uvi samtidig er ikke noe stas nei =( Klem fra
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 Uffda, du er nå utrolig uheldig da............... Kan ikke annet en og komme løpende til med varme klemmer og god bedrings hilsninger......skulle jo egentlig servert deg kakao og varme nybakte boller:)))))))))) Stor klem fra meg
Carina har to små gull Skrevet 21. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. september 2009 Er på syklusdag 5 og tanta er snart borte igjen... I morgen skal jeg til akupunktur, det blir spennede. Gru/gleder meg litt, men skal bli godt å få gjort noe som kan ordne litt på syklus ja. ☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA, er du ofte plaget med UVI? Jeg var det tidligere, men etter at jeg begynte med tranebær kapsler som jeg kjøper på helsekost har jeg ikke hatt det på kjempe lenge. Men sender deg masse god bedring. Ikke noe godt å ga UVI nei. Jeg har også blitt spådd at jeg skulle bli gravid med ei lita jente i oktober, håper de har rett
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. september 2009 #18 Skrevet 22. september 2009 Hei jenter =) Syklusdag 4 og TR er fortsatt like kraftig som dag nr 1, arghhhh - håper den begynner å avta snart - uvi`en begynner å bli bitte-bitte-bitte-litte-granne bedre... hehe =) Så skal nok greie å karre meg til samtale hos psykiatrisk sykepleier (terapi etter at jeg har mistet 2 ganger i år vet dere...) kl halv tre i dag =) Carina81_1MA og Tirilgirl: Ja, jeg er veldig plaget av uvi - har hatt det kronisk sånn siden 1997, altså i 12 år!!! Jeg har noe som heter cystenyre- og cystelever, av og til (ganske ofte i mitt tilfelle ihvertfall) sprekker noen av de cystene jeg har i nyrene og de inneholder jo masse bakterier og blod og slim - uansett, de sprekker og kommer ut gjennom urinveiene. Derfor blodig urin og bakterier...Skrekkelig vondt!!! Av og til kommer urinveisinfeksjonen sånn ovenfra og ned, men er også mye plaget andre veien også, kan f.eks ikke bade i svømmebasseng, vann, havet eller plaskebasseng i hagen for den saks skyld! Må passe på at jeg ikke fryser på "baken", osv. Må også ha nøye hygiene etter sex osv... Går på Hiprex, men synes ikke det funker noe særlig. Drikker mye juice for å holde urinen "sur". Har også forsøkt akupunktur og tranebær fra helsekosten uten noe særlig resultat. Vanligvis har jeg ca 1 uvi i måneden, men nå er det faktisk 10 uker siden sist (bank i bordet!!!) og det som er så rart er at når jeg blir gravid så får jeg ikke en eneste infeksjon... Merkelig!!! Er ustyrt med stiks og antibiotika, så jeg starter behandling selv (bruker Ciproxin). Ellers blir jeg fulgt opp av spesialist i nyremedisin. Først ble jeg behandlet på Rikshospitalet (da Ullevål sykehus ga meg opp som pasient) - men så flyttet jeg til Hønefoss og den ene nyrelegen fra Rikshospitalet jobber nå på Ringerike sykehus så da ønsket jeg å bli overført hit til mitt lokal sykehus. Gidder ikke dra inn til Riksen (1 times kjøring) hver gang det er noe (som jo er ganske ofte!). Så blir fulgt opp her jeg bor nå da og er ganske fornøyd med det!! Uansett - tusen, tusen takk for mange trøsteklemmer, og god bedringsklemmer, det gjør godt!!! Og så fikk jeg veldig lyst på varm kakao og nystekte boller nå ja!!! Nam, nam, nam... Tusen takk for omtanken ihvertfall =) Stoooor klem fra
TogT Skrevet 22. september 2009 #19 Skrevet 22. september 2009 Hei damer TR kom 2 dager forsinket, og nå er det bare vondt og slitsomt og et helvete for å si det mildt. Det er så utrolig skuffende å se de første rosa dråpene, og vite at det ikke gikk denne gangen heller. Nå er det pergo-pause-måned, neste måned er det rett på dobbel kur. Jeg tror ærlig talt ikke at jeg noen gang kommer til å bli gravid, men vi kan jo ikke gi oss med prøvingen helt enda. Men pausemåneden skal være en pause, skal ikke teste, regne ut når det er best å hoppe i høyet og prøve å få alt til å passe inn. Denne måneden skal vi kun ha oss hvis vi virkelig vil
Carina har to små gull Skrevet 22. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 22. september 2009 ☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA, ja da er du ille plaget. Klarer å holde det i sjakk med tranebær. Tar meg en støyt med tranebær så fort jeg kjenner symptomer og da forsvinner det. Du får ha god bedring i allefall. TogT, det kommer nok din dag da du får positv test du også. Vi må ikke gi opp. Kanskje veldig greit med en pause mnd da man ikke står på som verst og bare har sex når man føler for det. Jeg har vært til første akupunktur time idag og det var skikkelig skikkelig deilig. Han stakk nåler i livmor området og herregud som det strålet... Kjentes ut som at faenskapet rann ut av meg. Helt merkelig følelse. I tillegg fikk jeg varmebehandling. Det var bare deilig...
TogT Skrevet 22. september 2009 #21 Skrevet 22. september 2009 En positiv ting er iallefall at mange her inne er utrolig regelmessige. Nå har vi fulgt hverandre i mange måneder med samme IKM uker, og det må jo på et vis være positivt. Regelmessige sykluser tyder jo på EL og sånn...
Carina har to små gull Skrevet 23. september 2009 Forfatter #22 Skrevet 23. september 2009 Ja det er jo positivt at vi alle har veldig stabil syklus. Nå har jeg begynt å strikke babyteppe til vårt ønskede barn. Samboer spurte igår hva jeg strikket, han kunne ikke gjøre annet enn å riste på hodet.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 23. september 2009 #23 Skrevet 23. september 2009 faen!!!! unnskyld ordvalget, men jeg er på syklusdag 7 og tr er borte. meeen min samboer reiser i nordsjøen i dag!! og er vekke i 14 dager....
TogT Skrevet 23. september 2009 #24 Skrevet 23. september 2009 hehe, du er bare hakket mer gærn enn meg Carina81. Har funnet fram strikkeoppskrifter på babytøy men ikke begynnt å strikke enda, føler at jeg jinxer hele greia da.. Men tenk om... har dusinvis med lekre kjoler, jakker, luer mm som ligger klar...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. september 2009 #25 Skrevet 23. september 2009 Hei jenter =) Jeg er like gal som dere - i dag er jeg på syklusdag 5 og TR begynner å minke betraktelig - åhhh, så deilig =) Tilbake til det å være litt gæern. Jeg har malt ferdig det nye barnerommet jeg da - herreguuuuud!!!! Er det mulig?? Malt i en lys, lys blå farge, tenker at dersom det blir gutt blir det mørkeblå gardiner osv, dersom det blir en jente så er det også lekkert med lysblå vegger og gardiner i rosa osv... Har tenkt ut alt på forhånd!!! Og har også tatt vare på alt av utstyr, ammepute, sprinkelseng, reiseseng, vogn, bag, bilstol bla, bla, bla... Uff - er det mulig å bli så besatt =( Denne måneden her har jeg tenkt å drite i alt som heter forhåndsregler. Jeg skal drikke vin i prøveperioden, spise mat som før, proppe i meg det jeg "fyser" på, hamburger, potetgull, sjokolade og ikke minst brus!!! En skal da leve også, eller hva?? I tillegg kom det en pakke i posten i dag som jeg hadde bestilt 21 EL tester og 5 graviditetstester... Tror faktisk jeg skal drite i å teste meg for EL, og drite i å teste meg for graviditet før IKM (hvis jeg greier da, det er jo det store spørsmålet!!!). Jeg skal også gjøre alt jeg kan for å tenke på andre ting enn baby-ting!!! Arghhhh - at man skal bli så besatt, hehe =) Ha en strålende fin dag da jenter =) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå