Gå til innhold

Hvordan finansierte dere bryllupet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så smått begynt å tenke på bryllup, (familie og venner også hehe) Men vi vil gjerne ha det litt spesielt på dagen, altså ikke spare inn på så alt for mye. Men hvis vi skal spare tar det jo utrolig lang tid, da vi ikke har all verden å spare i mnd. Får sikkert litt støtte av foreldre osv, men har ikke spurt eller hørt noe enda osv pga ikke konkrete planer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi delte på 3 mellom oss, min familie og hans familie.

Skrevet

Ok lurt. men sparte dere eller tok lån?

Skrevet

Broren min giftet seg først. De hadde et storslagent bryllup som de selv, våre foreldre og hennes foreldre spleiset på. Jeg fikk selvfølgelig den samme summen av mamma og pappa som broren min fikk. Det var nok til å dekke hele brylluet vårt og litt til

Skrevet

jeg ville ha spart det som jeg kunne, og resten tatt som et lite lån hvis sparingen begynner å ta år ( for hvem vil vente i 5 år for å gifte seg, fordi man skal ha spart opp nok penger først?)

hadde ikke spurt familie og venner om noe som helst hjelp. mitt bryllup, mine utgifter. vil helst at de bare skal feire dagen med oss og ta med godt humør! :)

Skrevet

vi betalte selv-vi handla inn litt hver mnd til bryllupet vårt, og så ønsket vi oss kaker som gave fra enkelte og gjorde det hele ganske enkelt, hadde to toppers dager

Skrevet

Vi sparer 5000 kr i måneden (siden juni) + skal ta av feriepengene neste år, da har vi det greit. Budsjettet vårt er på ca 130-140 000 kr (100 gjester). Skal gifte oss i august. Vi betaler alle "løpende utgifter" underveis. Kjolen min er allerede kjøpt inn og henger hjemme hos mor, så størstedelen av den utgiften er allerede vekk. Kos deg med bryllupsplanlegging.

Skrevet

Mine foreldre dekker mat og drikke, og resten dekker vi selv gjennom sparing. Gifter meg i september neste år, og innen da har vi spart nesten 50.000, så det burde gå helt greit :) Får vi mye igjen på skatten blir det til og med bryllupsreise :)

Skrevet

Sparer og sparer! :-)

Jeg har jo et lite håp om at familie plutselig sier at de kan jo betale for xxx, MEN det er absolutt ikke noe jeg forventer. Så alt planlegges ut ifra at vi sparer opp og lager bryllup ut av det budsjettet vi klarer :-)

Skrevet

Vi har ingen som kan hjelpe oss med å betale noe, så vi sparer og sparer :) Håper vi har råd til å endelig gifte oss om 2-4 år :)

Skrevet

Hva med å tenke litt alternativt?... mye penger å spare på å bruke di ressursene en har rundt seg også. En kan ikke måle verdien av en super bryllupsdag i penger.

Vi sparte alt selv ved å utsette lånet på huset et par mnd'er. jeg var heldig og fant drømmekjolen på salg, den kostet meg 2000 kr.

Ellers så ba vi kun nærmeste familie til middag og kaffe/fest og forloveren min og jeg bakte selv bryllupskaka :) Er man litt kreativ så er det utrolig hva en får til, di fleste trodde kaka var kjøpt på konditori :P

Tror vi brukte tilsammen ca 30.000 kr på alt sammen, hvor middagen var største utgiftspost.

Skrevet

Det er jo en del som bruker pengegaver de regner med å få til bryllupet, til å betale for gildet i etterkant. Men en bør kanskje vær litt forsiktig med det, ettersom noen av gjestene/giverene kan ta det ille opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...