Gå til innhold

stooor beibi ,-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ultralyd i dag og da viste d seg at nå (uke 36/37) er beibien ca 3400 gr, 49 cent lang og 34 i hodeomkrets!!

snakk om stooor beibi - er litt lettet over at d blir keisersnitt om ca 14 dager ja ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ul i uke og da ble babyen min estimert til å være 3 kg!!! Det er store babyer vi har ja. Hvordan er sf målet ditt? Mitt har lagt jevnt over kurven men ligger nå omtrent på gjennomsnittet.

Ser du skal ha keisesnitt, kan jeg spørre hvorfor? Er vel ikke pga størrelsen?

Legen min mente det ikke var noe problem med 14-17 dager på overtid nemlig. Jeg er høy og god plass i bekkenet, så dette var jeg skapt til!!! Er ikke enig med han og har lite lyst å føde en unge på 5 kg +++. Gruer meg,men igangsettelse pga størrlse var visst uaktuelt...

Skrevet

hei, jeg fødte ei jente på 5 kilo for to år siden, venter nå også et stort barn, var på vekstkontroll ,men var helt uaktuelt med ks,så lurer på hvordan du får det? ikke det at jeg vil ha det men,

Skrevet

Det er jo ikke så stort da.. Da blir han vel rett over 4300 gr.. Er det ikke ca 200 gr i uka de legger på seg siste tiden?

4,3 kg er jo helt normalt!

Skrevet

4,3 kg - normalt? nå d vet æ nu ikke akkurat ;-) 3,5 kg e vel rundt "normalen" men blir jo født store barn idag ja, enda sies d nå at vekta på nyfødte var større for en stund siden, at den begynne å bli mer "normal" nå.

Keisersnitt får æ men d henger sammen med andre ting, sykdomshistorie som ligger bak. har jo født friske og store barn tidligere så d har jo gått bra d også men er bare litt lettet denne gangen ;-)

Skrevet

glemte å si at SF målet mitt er helt opp i kanten på det grønne feltet, altså over gjennomsnittet, men har liksom lugget etter den kanten hele tiden så d blir på min "normalen" det. fikk du barn på 5 kg, du verden ja d var stort og litt av en bragd av mor ;-)

Skrevet

De sier idag at normalt er 3.5- 4.5 kg, så ikke unormalt stort dette. Var på sjekk på sykehuset tors, 2 dager før termin, da var han et sted mellom 3.8-4.2 kg, men normaltstort hode, det er det viktigste tenker jeg, med mindre man kommer opp i 5 kg ++

Så min tanke er at hvis min er 4.2 kg nå, og jeg skal gå 2 uker til altså 400 gram til, da kan jeg kanskje begynne å klage litt hehe

Skrevet

babyer under 4,5 kg ligger innenfor normalen..

jeg har født stortsett bare store gutter

nr 1 han kom 16 dager før termin og var 3,8 kg

nr 2 kom 14 dager over termn og var 5,3 kg

nr 3 kom 9 dager over termin og var 4050 g

nr 4 kom 3 dager over termin og var 4,3 kg

de 3 siste ble jeg igangsatt, og det er ikke så ille.. lystgassen var min beste venn;o)

hodemålet har ligget på 37 cm..

med nr 2 ble det dramatisk, for han satt fast ved skuldrene..

det går bra..;o)

Skrevet

ja må si vi kvinner gjør en bragd under fødslene ;-) lykke til alle og enhver som går og venter på at underet skal skje! ;-)

Skrevet

Hei:) ser at dere sier at det ikke er "normalt" at en bebi er 4,3kg, men det er veldig normalt :) Den første jenta mi var 3670g og den andre jenta mi var 4200g:) og den siste fødselen var den beste og letteste! Kan si med en gang at du merker ikke forskjellen om bebin er ett par hundre gram mer ;)!! Venter nå en jente til, og hun er visst ikke så liten hun heller, men jeg tenker ikke så veldig mye på det nå at hun skal bli for stor. Vi damer er skapt for å føde barn, så det her skal gå bra ;)!

Skrevet

Barn over 4000g er helt normalt på barn født ved termin eller over. (Er de født for tidlig er det en annen sak, men bør heller ikke regnes med i gjennomsnitlig fødselsvekt ved termin...)

JM tipper jeg får et barn mellom 4 og 5kg. Stresser egentlig ikke med det. Tenker på alle de små asiaterne som får barn med store nordiske menn. Så lenge de klarer det så bør jeg kunne klare det :-) Skulle det derimot bli komplikasjoner så vet jeg at sykehuset jeg skal føde på har dyktige jordmødre og flinke leger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...