Gå til innhold

noen som kan regler ang sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger litt hjelp...

Jeg fikk i sommer ett brev fra NAV i sommer om at det var kun igjen 10 uker til jeg hadde vært sykmeldt ett år.

Jeg begynte også da å jobbe for fult igjen. Og har nå jobbet i ca 2 mnd.

Men hvordan er det med sykepenger rettighetene mine nå ? Har jeg forsatt 10 uker igjen? Eller når starter en periode på nytt?

Noen som kan hjelpe og forklare?

Jeg vet at jeg har måtte jobbet i 26 uker for å opparbeidet meg rett til sykepenger om jeg hadde gått ett år sykmeldt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke en ekspert.

Men en jeg kjenner hadde også vært sykemeldt så lenge, ble friskemeldt, men sykemeldt pga knakk foten etter noen uker....

Og siden det ikke var så lenge siden hun hadde vært sykemeldt så ble den nye sykemeldingen en forlengelse av forige = bruker av de "10" siste ukene....

Men jeg vet ikke hvor lenge man må være sykemeldt før han er sikker på et nytt år....

Skrevet

Skal du snylte staten? Eller så kan du jo spørre NAV- som du har fått brev av. Det står sikkert et navn og et nummer fra en kontaktperson der...

Skrevet

Erfgaringsmessig er det ikke BARE å spørre NAV. Har du noen gang prøvd å få ta i noen der?

Skrevet

tror nok allikevel du må jobbe i 26uker. jeg måtte hvertfall det. men er forskjellig, noen har avtale med nav på forhånd og da trenger man ikke jobbe i 26uker før man får sykepenger igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...