Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt,har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

26000 i inntekt,men har aldri penger til overs !

Noen som sette opp et budsjett for meg,er alene med 2 barn.

Fast sum i mnd som går ut er 10000 i lån.

Ellers så kommer jo alt det vanlige utenom,vil gjerne spare litt!

Noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som er lurt er å handle matvarer maks 1 gang i uka og helst bare 1 gang i måneden. For på den måten unngår man småhandling og kjøp av ting man egentlig ikke trenger.

Kutt ut sigaretter (om du røyker) , magasiner, snop (unntatt til lørdags-kos), brus midt i uka osv. Bruk bilen mindre, om du har bil, og spar på strømmen.

Det er mange småting man kan gjøre i hverdagen som til slutt kan bli store summer om man sparer litt inn her og der;)

Skrevet

Be strøm og nettleverandørene om månedlige regninger. La forsikring trekke likt beløp hver måned. Sett til side til de andre sjeldne regningene, som TV-lisens/kortabonement, årsavgift på bil osv osv.

Jeg har nettopp ordnet opp i dette selv, så nå vil jeg ha like mye ut hver måned i faste+ regninger, i stedet for at noen regninger kommer samme måned og velter hele matbudsjettet mitt den måneden, med etterslep i flere måneder.

Tenk hver gang du legger noe i handlekurven; "Trenger vi virkelig dette, eller er der alternativer?" Aldri handle sulten. Kutt kjøkkenpapir, abonementer på avis, blader, bøker osv.

Handle såper, shampoer osv på sparkjøp. Unne deg heller en og annen hårskum eller noe på frisørsalongen:). Ikke kjøp sminke/hårfarge på parfymeri/frisør, men på Lindex eller Sparkjøp. Fyll bensintanken full den dagen du får penger inn/ser det er billig bensin, så er det gjort.

La håret bare vokse, og stuss det selv. Jeg har ikke vært til frisør på snart 2 år:) Klipp ungene selv.

Skrevet

Takk takk...;)

Hva er normalt å bruke i mnd på mat?1 voksen 1 i skolealder og 1 ,2-åring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...