Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Misforstå meg rett, jeg kan også se hva som er gøy med sirkus og d.hager, særlig for barn som synes det er spennende og se store dyr som ikke finnes i landet som elefanter, sjiraffer o.l. Men jeg synes at, i hvert fall sirkus, er å plage dyrene og ønsker ikke at barna mine skal gå på dette, da jeg ikke vil gi min støtte til dyreplageri. Dyrehager er litt annerledes da dyrene har mer plass å boltre seg på, i hvert fall i de største parkene. Men jeg synes likevel ikke løver, hvalrosser, elefanter kan ha det noe spesiellt godt av å bo innesperret...det er vel egentlig ikke noen ordentlig måte å ha dyrehold. De hører ikke hjemme i Europa, og vi får heller lære om dem av film eller bøker. Er det andre som tenker slik??
Sol Skippertaksdronning Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Yes! Eller, delvis..det med sirkus er jeg uforbeholdent enig i, da det har kommet fram at en del av de store sirkusene behadnler dyr som dritt, neddoping, mishandling etc.Jeg tar ikke ungene med på sirkus hvor det er dyr..Dyrehager er jeg litt ambivalent til-dels enig og dels uenig..men dyrene i dyrehager får iallfall godt stell, selv om de kanskje ikke hører hjemme i bur..på den annen side-finnes det dyr som naturlig hører hjemme i bur..?
Gjest ->>- Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Vi går ikke på sirkus med dyr. Dyreparker er jeg litt mer ambivalent i forhold til. Det kan gjøres greit, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Det der har jeg tenkt på lenge! Jeg husker faktisk at jeg reagerte allerede som barn. jeg syntes rett og slett det var "feil" å se på elefanter som gikk rundt i manesjen osv. Jeg følte de var fullstendig mallplasert. Jeg er sikker på at om sirkus hadde kommet i dag, så hadde det blitt forbudt. Men siden det er såpass vanlig som det er, så "ser" man ikke at det faktisk er ren dyreplaging. Selvsagt er det nok mange dyr der som stortrives, hunder f.eks.. men hester og elefanter?! Hva pokker skal de underholde oss for? Og dyreparker...det orker jeg nesten ikke tenke på. Det er en skam!!!!!!! Sitte ville dyr i BUR, for at vi skal studere dem?!!?!?! Det er da mye mer interressant å dra på safari å se på dyrene i dems RETTE element! Jeg irriterer meg faktisk grønn over dyreparker og sirkus med dyr. (nå snakker jeg ikke om nasjonalparker osv..)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Nei det gjør det jo ikke. Men jeg synes sirkus hadde vært så mye bedre å gå på hvis det kun hadde vært akrobater, klovner, sjonglører og andre flinke "sirkusartister". Og så synes jeg åpen gård blir riktigere enn dyrehage....noen dyr er jo naturlige husdyr, og det er lettere og riktigere å gå og "glane" på dem enn på en løve. Grunnen til at jeg lurer er at min far har spurt om å få ta med barna i dyrehage neste år, han syntes det var så godt forslag og ble litt lei seg da jeg nevnte at jeg egentlig ikke likte dyrehager....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Dere som reagerer på sirkus men ikke dyreparker.. Syns dere virkelig det er ok at dyr holdes i bur for at vi skal se på dem? Burde ikke gorillaer løpt fri i bushen? burde ikke fiskene svømt i havet? Jeg syns faktisk det er dyreplageri å holde gullfisker i knøttsmå boller også!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 A prayer for the wild at heart kept in cages <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå