lille oss Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 jeg synes dette er litt tidlig jeg.. var ikke forberedt på å få høre fra jordmor at hode var festet nå i det hele tatt! i forrige svangerskap festet hodet til babyen seg ca 3 uker før fødselen, men jeg hadde forberedt meg på at hode meget mulig ikke kom til å feste seg i det hele tatt nå... er det noen av dere andre som er flergangsfødende, men hodet festet over 5 uker før termin?
Vasha Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jepp. Jeg er også 34 uker på vei. 34+1. Og fikk beskjed om at hode var festet i går av legen. Har nok allerede vært det noen uker også nå, for allerede i uke 28 hadde ungen lagt seg med hode ned, og har spesiellt de siste 2 ukene hatt samme bevegelsesmønster, samt at jeg har kjent "stikking" i bekkenet. Bekkenløsningen har faktisk også blitt mye bedre etter hode festet seg. Jippi!!! ( noe positivt med det i allefall.) Har også fått beskjed av legen og jordmor at siden jeg fødte "kjapt" og 1 mnd før tiden sist gang. Så må jeg visst bare være forberedt på at det kan skje når som helst og veldig fort. Blir litt stressa ja. For det beste for babyen er jo at h*n holder seg der inne i allefall noen uker til, og helst til termin. Men i følge legen min og de jeg snakket med på sykehuset, så er det minimal fare hvis babyen blir født nå. H*n er i utgangspunktet ferdig, bare vekst og modning som gjenstår, som selvfølgelig er viktig. De sa også at det kunne være at babyen trengte litt "forsiktig" startshjelp, amming, evt sonde, og mulig en dag eller timer med kuvøse til å komme i gang og litt lys hvis det er gulsot. Men de mente at det ikke var noe spesiellt å bekymre seg over lenger i allefall. Så jeg tror bare vi skal slappe av, og prøve å "knipe" igjen noen uker til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå