Gå til innhold

Merker man om man mister barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 uker på vei.. og satt plutselig å tenkte på om jeg hadde merket det om jeg hadde mistet barnet.

Er redd jeg skal komme på kontroll, og at det ikke viser seg at jeg er gravid likevel.. :-(

Har ingen grunn til å tro at jeg har mistet det, er bare at jeg har løpt, og anstrengt meg i gymtimen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil blø så du både ser og kjenner det om det skulle skje. Å løpe og ta seg ut fysisk er ikke farlig. Du vil aldri fysisk klare å presse deg til abort.

Skrevet

Off, takk skal du ha.. :-)

Håper og tror at alt er bra inni der.. Syns bare det er rart å ikke kjenne noen ting.. Sist jeg var gravid så visste jeg det ikke før jeg kjente liv. Men må vel bare venne meg til at ting er annerledes denne gangen =)

Skrevet

Den vanligste måten å miste på er ved spontanabort. Da får man smerter og blødninger, så det vil man jo merke.

En annen type abort, som ikke er så veldig vanlig, er missed abortion. Da dør fosteret uten at det blør ut. Det er ikke så lett å oppdage en missed abortion, men ofte mister man symptomer. Går det lang tid vil kroppen gjøre forsøk på å støte ut fosteret og man vil da få småblødninger, gjerne i form av brun utflod. En MA oppdages gjerne på ultralyd.

Det er nokså vanlig å være redd for at fosteret er dødt, eller at man ikke skal være gravid likevel. Spesielt om man ikke har spesielle tegn på at man er gravid.

Jeg hadde lite symptomer, og trodde mang en gang at jeg nok ikke var gravid likevel. Jeg fikk høre hjertelyd i uke 12, men ikke det fikk meg 100% overbevisst. Jeg kom til ordinær ultralyd med den tanken at jeg tror ikke på det før jeg får se det. Men gravid var jeg :-)

Bare slapp av du. Fysisk aktivitet skal normalt ikke føre til at fosteret dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...