Gå til innhold

Sykepleierutdanning Deltid - noen som har tatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser nå at de skal starte sykepleierutdanning deltid ved Høgskolen i Østfold til jul, og kunne godt tenkt meg å søke.

Noen her som har gått SYKEPLEIER DELTID og kan fortelle litt om hvordan opplegget er?

Går man på skolen hver dag eller er det lagt opp slik at man kan jobbe ved siden av?

Hva er deres erfaringer med opplegget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser du det?!

Her kikket på HiØs sider uten å finne noe...

Skrevet

Det jeg har hørt er at det er 3 dager ene uka og 2 dager andre uka..

Skrevet

Ok, så da må det liksom virkelig tilpasses med jobbing ved siden av da..

Får nesten ringe høgskolen å høre kanskje, for ser ikke ut som om det er så mange som vet..

Hvordan gjør de det i praksisperioder tro?

Gå inn på www.hiof.no. I menyen til venstre trykker du helse og sosialfag, så står det under oppslagstavle på høyre side.

Skrevet

Dytter en gang, kanskje noen som er innom på dagtid?

Skrevet

Jeghar ikke gått deltid selv, men en veninne av meg går det nå. Hun har fri i noen uker(mnd?), så har de en uke på skolen hvor de jobber hele uken, så har de fri noen uker/mnd igjen. Så samlingene på skolen kan godt kombineres med jobb, det vet jeg flere som gjør.. Men det kan jo hende det er annerledes enn på Høgskolen du snakker om da...:)

Praksisperiodene går som regel over 8-10 uker, og da er det 8-10 uker sammenhengende praksis, så da går det vel eventuelt ann å søke permisjon fra jobben i den perioden...:)

Skrevet

Sånn solstrålen forklarer, gjøres det ikke i Fr.stad hvertfall =)

Vet at det gjøres sånn andre steder men..

Åssen de gjør med praksis vet jeg ikke..

Skrevet

Jeg går sykepleier deltid på hio. Der er vi på skolen ca 3 dager i uka, noen ganger 2. Men det er ikke fulle dager. Der er det lagt opp til at det er mest gruppearbeid, så da kan det være man må møtes mer enn det som er satt opp også. Alle i gruppa mi jobber ved siden av, og det funker greit. Det er fryktelig mye å skrive i dette studie, så det blir mange seine kvelder.. Viktig og merke seg er at praksis foregår heltid, det vil jeg regne med at det kommer til å gjøre på høgskolen i østfold også.

Håper det var til litt hjelp :-)

Skrevet

Jeg går 3 året deltid ved HiØ, vernepleierutdanningen.

Vi har en inne uke i mnd. Dette er det siste nye, som ble når vi startet opp. Der er det ca. 50\50 seminarer, dvs. obligatorisk skole.

Men, når du går deltid er det som regel slik at de fleste er der hver dag, for det er så spennende.

Det er oppgaver, både individuelle og gruppe utenfor inneukene.

Eksamner og slik foregår som vanlig. Det er jo også en del testing ellers, i praktiske ferdigheter, medikamentregning o.l. Men, det klarer du fint!

Alle jobber ved siden av, jeg jobber 55%, og tar ekstra vakter ved siden av det.

Vi har hatt to praksisperioder på 8 uker ad gangen. Det er fulltid, altså 4 dager i uken, og en studiedag.. For det er også en oppgave knyttet til praksisperioden.

Altså i 1 og 3 året hadde vi en praksisperiode. Ingen nå 3 året, og den siste praksisen det 4 året som er der vi skal skrive bacheloroppgaven vår.

Jeg synes det er suuuupert å gå deltid!! Og det er kjempefint på HiØ :o))

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...