Gå til innhold

Hvem av dere kommer fra september 2009 i BiM?


Ønskenurk i magen-har født:-D

Anbefalte innlegg

Hvem er dere, og hvordan går det med baby og hverdag etter fødsel?

 

Jeg er en jente på 25 år. Fikk første barnet 08.09.09. En gutt på 3140gram og 47cm lang. Ble hastekeisersnitt for min del, men alt gikk kjempe fint:-)

 

Nå har vi vært hjemme i 6 dager, og lillegutt sover i 9 timer på nattan med våkenperioder ca 2 ganger per natt, men sovner fort igjen etter litt pupp og kanskje en bleie:-)

 

På dagen er det kun pupp, sov, pupp og sov ...også masse kos da:-)

 

Koser oss, og prøver og ikke ha så mange planer...for det har ho mor funnet ut at ikke er bare bare, hehe. Her er den en ny sjeff i huset ja..da nytter det ikke å bare dra avgårde i bilsetet hvis ikke han vil;-) Men sånn er det jo den første tida:-D

 

Hvordan har dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.. Jeg var også Bim, september klubben. hadde termin 06.09.09.

 

Jeg er snart 28 år, og fikk gutt nr 2, 10.09.09 kl 00:04, så ble akkurat ikke 09.09.09, jeg som hadde holdt av den datoen he he.

Han veide 3500 gr og var 52 cm lang, en frisk og fin gutt, som heter Markus Alexander. Født på A-hus.

 

Hverdagene her hjemme er ganske stille og rolige, bare meg og lillemann som er hjemme. Far er på jobb og storebror er i barnehagen. Vi bare koser oss, sover, spiser, bader, sover og spiser, også blir det alltid en trilletur når storebror skal hentes i barnehagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

Ja da er det inn hit da.. og glad for det

Har vært på sept 09 og nå er det over hit.

 

Jeg er 32 år, fikk mitt andre barn 19.09.09 i Bergen

16 dager over termin og ble igangsatt.

Fødsel tok ca 7 timer og det ble en gutt på 4120 og 54 cm.

Mistet mye blod etter fødsel pga at morkaken ikke ville ut. Det ble noe hektisk da, med leger og jordmødre men nå er alt ok

Har ei jente på 2,5 år fra før.

 

Nå er melken kommet (tidlig egentlig 2 dager etter!) og gutten (har ikke navn) sover og spiser og er veldig herlig... (nr 1 hadde 3 mnd kolikk)

Jeg har ingen sting, men går på smertestillende grunnet etter rier og må ta jern grunnet mye blodtap. men klager ikke

 

verdens lykkeligste

grattis jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei =) Hoppet over hit jeg også. 28år fra helgeland.

10sept kl.19:28, 32 timer etter vannavgang kom jenta vår til verden.

3920gram og 50cm lang.

Fødselen er noe som virker som ett mareritt jeg hadde for noen

uker siden, men jenta var frisk og fin så det er det som er det viktigste.

Jenta fikk navnet Lilly, etter sine oldemødre på begge sidene.

 

Ellers henger hun fast i puppen til alle døgnets tider,

og man begynner å venne seg til det nye livet med en litn en=)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Da var vi her=)

Hadde termin 18 sept. men gutten vår ville ut før.

Vannet gikk klokka halv åtte fredag morgen den 4 sept.

Jordmor sa det ikke var vannet men fortsatte og lekke hele dagen. Kom til sjekk på sykehuset ved fem tida, Vannet hadde gått=)

Dro hjem igjen og da startet riene. Tilbake på sykehus kl tolv og lille Sander kom til verden på Kongsvinger sykehus, 04.24, lørdag 5 sept.

 

Bedre fødsel kan man vel ikke få!

Ingen ting av lystgass el smertestillende, ikke måtte jeg sy, bare en liten rift så kan ikke klage!

Sander er frisk og fin, veide 3470 gram og var 50 cm lang.

 

Henger i puppen og koser seg. Bare snill å goooo <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

jente på 24 år her. hadde termin 09.09.09, men jenta kom 17.09. ble ei ganske stor jente, 4456 gram og 53 cm. en godklump :) riene startet halv 3 på natten og 1526 var hun ute. ikke ett sting, men ett par smårifter. føler meg egentlig ganske grei der nede nå.

 

dagene her går med på amming, amming og atter amming. og bleieskift. går en del bleier ja. blitt en del sår på brystvortene, har ikke helt fått riktig teknikk enda. men begynner å komme seg nå.

 

jenta mi (som heller ikke har fått navn) sover mye. om natten også. opptil 4 timer i strekk. på dagen er det rundt 3 timer. håper virkelig det fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Jeg fikk en jente 16 sept, 12 dager over tiden. Etter 4 dager med rier og mange turer til og fra KK endte det hele med akutt keisersnitt. Lille Hedda var 3640gr og 51 cm. Helt gjennomsnittlig :-) Nå har vi vært hjemme i 3 dager. Jeg sliter med en infeksjon etter operasjonen, og har heller ikke melk, men bortsett fra det har vi det bra. Siden jeg er syk er det mest mannen min som tar henne, men jeg får jo til å kose med henne innimellom selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fikk en gutt 1809, ni dager på overtid. Han var 3580 og 49 cm og heter Julian. Jeg er 29 år og har et barn på 7 år fra før, og bor på Nordstrand i Oslo. Jeg elsker å være mamma, mye mer avslappet nå enn sist. Fødselen gikk også mye raskere og greiere, selv om det var lenge siden kroppen hadde gjort dette.. fem timer med aktiv fødsel. tre press, så var han ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kommer også over fra BIM. Jeg hadde termin 24.09.09 og fødte 05:55 den 23.09.09 en herlig liten gutt, Lucas, 3460 gr og 51 cm! Det var en lite kjekk fødsel som startet med masrier hvert 5 minutt allerede 01:30 den 22 sept. Tilslutt endte jeg opp med å være 14 timer i aktiv fødsel med mye styr og litt drama.

Men lillevennen min kom tilslutt ut og han er verdens mest fantastiske lille gutt. Han er snill, rolig, spiser og sover bra! Og ikke minst er han en storsjarmør av dimensjoner... ;-) Så se opp jenter ... hehe!

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter!

 

så kjekt å se at mange av dere BIM jenter er her,

selv hadde jeg termin i oktober, men fødte 20 dager før termin 18.09.09, fikk en nydelig gutt som heter Leonard, 3320gr, 50 cm lang.

Hadde en kort fødsel kan man vel si...6 cm åpning uten noe som helst rier, så bare 2 timer med smertefulle rier, så kom veslegutt som et skudd. Ingen smertelindring, alt gikk så fort. Kom til KK for å bli satt i gang, da vannet hadde gått for 24 timer siden og ingenting hadde skjedd, så viste det seg altså at fødselen var i gang av seg selv : )

 

Hadde i utgangspunktet planlagt hjemmefødsel, men alt ble anderledes og det var helt greit, jeg tror Leonard bestemte hvordan han ville ha det, og da ble det KK og føden på oss.

 

Det er litt vittig, jeg hadde mest kontakt med september jentene i svagerskapet på BIM treffene, og nå ble det jo september barn på meg til sist ; )

Stortrives med veslegutten Leonard.

 

Nå begynner ammingen å gå seg til, det er godt og gjør at jeg slapper mye mer av.

 

Gleder meg til å opprettholde kontakt med dere, og håper vi ses på DIB treff i Bergen 6. okt på Augustin, Frøkna og jeg har tenkt til å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se så mange fra bim :-) jeg er glad vi kan holde kontakten her inne fremover. Vi sees på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også inne på BiM, ihvertfall litt innimellom. Fikk ei nydelig, lita jente 29. september, 6 laaange dager over termin. Det første "sikre" tegnet på at noe var i gang merket jeg kl. 00.15 den 28. når tegningsblødningen begynte. Kl. 05.30 våknet jeg, og begynte å kjenne rier. Det gikk ikke så fort fremover, men kl. 01.15 den 29. var vi på sykehuset. Da var det 2 cm åpning. Satt i badekar ei stund, og syns det var godt, men da jeg kom opp ble det fort vondere. Når åpningen var blitt 4 cm., syns jeg det var så vondt at jeg ikke orket mer. Jeg forlangte epidural, og fikk det ganske kjapt. Det var helt UTROLIG DEILIG!!! Da var jeg så og si smertefri flere timer!! Det gikk tregt fremover, og da åpningen var 7 cm, begynte det å gjøre vondt igjen.... Og når pressriene kom, da hjalp epiduralen ikke lengre i det hele tatt!! Huff, det var vondt!! Men samtidig en helt utrolig følelse å kjenne at hun kom ut av meg!! :-) Hun hadde navlestrengen rundt halsen, og hadde svelget litt grumsete fostervann, så det var litt smådramatisk, men hun er helt fin nå! :-) Jeg ble klippet, og revnet bittelitt i tillegg, så jeg måtte syes, men det gikk helt greit. Amminga ga vi opp, så nå koser vi oss med flaskemating. Dagene går i ett, og jeg har store problemer med å følge med på hvilken dag det er, hva klokken er osv.... Er helt i "baby-tåka"!! ;-) Men vi koser oss masse med lillejenta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra september,hadde termin 2.oktober etter å ha blitt flyttet frem 14 dager,men holdt meg på september.

Tulla i kom 30.sptember en fin fødsel på søf fødestuen.

Hu var 50cm lang og veide 3575g.

Alt går fint med ammingen men hu legger ikke på seg,hadde samme problem sist så her må man legge til tillegg...men det er ingen krise.

jeg ammer hele tia og så får hu en skvett tillegg på kvelden.

Får se om det holder etterhvert.

Koselig å se så mange her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kommer derfra:) men gutten min meldte sin ankomst 11 dager fr terminen, så ut kom har 23.08.. hadde termin 0409;) han var 3260g og 48cm lang, velskapt og nydelig:) sliter litt med magen, kiropraktiren har hjulpet litt heldigvis;) er en sulten krabat som har strukket seg 9 cm på 6 uker og lagt på seg 1,67kg;) så han spiser godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra semptember klubben 2009 i BIM.

Jeg er ei jente på 22 år, har verdens beste samboer som jeg ble forlovet med i juli. Fikk vårt første barn 04.09.09, terminen var 12.09.09. En gutt på 3125 gram og 50 cm.. Fødselen gikk kjempe fint, den tok bare 3,5 timer. Ingen koplikasjoner..

 

Vi ble på sykehuset i 7 dager etter fødselen pga Lucas hadde fått en infeksjon i kroppen, og hadde litt pusteproblemer. Han startet på antibiotika når han var en dag og brukte det i 8 dager.. Fikk ikke begynt med ammingen før han var 5 dager gammel fordi han var for svak til å få i seg mat.. Så etter 7 dager på sykehuset pluss noen turer innom etter hjem reise pga antibiotikaen, så var det utrolig godt å komme seg tilbake til hjemmet og hverdagen.

 

Nå har vi vært hjemme i litt over 4 uker, og alt går kjempe fint.. Han sover ca 9 timer om natta med 2 måltider.. Men sover forferdelig lite på dagtid. Han ligger bare strålende fornøyd å følger med på alt som skjer rundt seg:) De første 10 dagene la Lucas på seg 660 gram, å de neste 14 dagene la han på seg hele 900 gram... Så nå begynner lille gutt å bli "stor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alice&småen

Hei, Alice her!

 

Var i BIM-september klubben med termin 14 september. Var med på 2 cafetreff også på Augustin...

 

Ble overtid på oss og først 1 oktober kom gutten vår, han ble født på Voss Sykehus! Skatten vår, som ennå ikke har fått noe navn, var 4520 gr og 52 cm og såklart verdens herligste :) Han er en særdeles våken baby på dagtid, de sier at barn som har gått på overtid er mer våken, og sover godt på natten! Det er pupp før vi legger oss i elleve-tolv tiden så våkner han igjen i 6 tiden for å få frokost!

 

Nå er vi hjemme og storkoser oss alle 3!

 

Møtte Kirsty på Augustin her om dagen og hun nevnte treff kommende tirsdag. Hadde tenkt meg dit, men så har vi fått beskjed om at helsesøster kommer på hjemmebesøk den dagen kl 12:30

 

Håper å treffe på dere september mamma`er framover! Holder meg til denne septemberklubben tross oktober baby..

 

Alice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D var også på september 2009 på bim:D (men er kanskje ikke den flinkeste til å være aktiv)

 

Fikk ei lita tulle, 26.09.09 (termin 24,09,09)

 

Vannet gikk 18.30 fredagskveld, inn på sykehuset på kontroll men ingen rier.

 

23.30 startet riene for fullt og etter 6 timer i aktiv fødsel var lillemor ute...veldig grei fødsel til å være førstegangs:D

 

Alvilde (som hun heter) var 3544 g og 49 cm lang:D

 

Sliter litt med mat og at hun ikke får i seg nok, så her går det i me for måtte over til tillegg uansett, og har hatt problemer med ammingen helt siden jeg reiste hjem ifra sykehuset.

 

Har sittet x antall timer og grått pga ammingen ikke gikk..men slik er det bare og har gjort ett valg.

 

Har fått ei lita som sover mye bedre, er roligere og nå vet jeg at hun får i seg det hun trenger og skal, så slapper mye bedre av:D

 

Vet at det er feil å "velge" bort ammingen,men er alenemor (uten noe som helst kontakt med barnefar), og det å drive med amming og morsmelkerstatning ble rett å slett for mye for meg...

 

Vet det er mange som kommer til å kritisere meg som mamma når jeg sier dette men slik er det bare...

 

Klem:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sunshine :-) Det er ikke feil å velge bort ammingen om det ikke går. Babyen må jo ha mat :-)Går det ikke så går det ikke. Jeg gav opp ammingen etter 4 dager, og hadde verdens dårligste samvittighet. Da hjalp det at to jordmødre og helsesøster var enig i at det var best. Det gikk bare ikke. Kunne sikkert ha prøvd enda hardere, men som HS sa, da ville det ha tatt all tiden vekk fra babyen, det ville ikke blitt noe kos, og ingen av oss hadde hatt det bra. Jeg gråt hver dag, flere ganger for dag, for at jeg ikke klarte å få til ammingen. Følte jeg sviktet henne.Holdt på å utvikle en depresjon pga dette ammepresset. Men nå har jeg innsett at dette var riktig for oss. Folk som kritiserer skal du ikke høre på, de har ikke vært i dine sko og aner ikke hvordan du har det. Er ikke alle som får til å amme, sånn er det bare. Vi har prøvd vårt beste, men en dag må en bare sette strek. Lykke til videre med mme :-)

 

P.S har du vært inne på flaskeposten.org? Masse god info, pluss forum for oss med flaskebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flaskebarn jeg og, ingen skam i det. Nå driver jeg og pumper meg hver 4. time ca for å gi henne morsmelk. Er litt slitsomt, men har leid meg en dobbeltpumpe så da går det i alle fall mye fortere. Hun får endel mme i tillegg for hun spiser som en hest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sleit også med amminga, han fikk ikke ordentlig tak i brysvortene.. Brukte ammeskjold og det funket bra:) Men så begynte jeg å reagere på at han skulle ha mat ca hver 2 time hele døgnet,HS sa at jeg kunne prøve å gi tillegg.. Dermed sov Lucas plutselig både 4 og 5 timer mellom måltidene.. Så nå er det kun flaske og tillegg fordi jeg mista melka helt.. Synes det er helt greit og ikke amme, og det er et stort pluss at far også får til å hjelpe til med matingen!

 

Men nå har lillemann nesten sluttet helt å sove på dagtid pga luftsmerter, så skal ringe å bestille time til kiropraktor i morgen:) Har hørt at kiropraktoren gjør "underverker":) Så gleder meg til å se om det blir noen forskjell.. Han sover ca 9-10 timer om natta med 2 måltider,å kanskje 1-2 timer på dagtid... Og det er litt for lite til en baby på 5 1/2 uke... Han gråter ikke,men får ikke til å slå seg til ro. Han sovner, men våkner nesten med engang fordi han har vondt, og dermed er han lysvåken igjen.. Så de få timene han sover på dagen er ikke sammenhengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også brystskjold og jeg også syns det fungerte bra, men fikk vite idag at barnet sliter ofte med å få ut melken av brystskjolda å at det ofte ikke "gidder" å jobbe så mye for melken.

 

Men jeg har også mistet melken helt, og det er ikke tegn til melkespreng eller lekk.

 

Men er "godt" å høre at jeg ikke er den eneste som ikke ammer her inne:D

 

Takk for tipset om flaskebarna:D var en nyttig side:)

 

Håper dere alle har det bra og koser dere med de små nurkene deres:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her. Jeg hadde egentlig termin 20.oktober, men lillefrøken kom i full fart 21.september. Det tok tre timer fra vannet gikk hjemme og til jenta var ute, virkelig en drømmefødsel. Hun er frisk og fornøyd, spiser og sover godt - og er stadig mer våken i mellom sine to hovedoppgaver! ;)

Selv nyter jeg dagene som nybakt mamma (er 28 og førstegangs) og er forundret over hvor fort dagene kan gå med baby i hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...