Gå til innhold

Katt, marsvin, hamster eller kanin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for kjeledyr, men ikke helt enige i hva vi vil ha......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil jo si det er stooor forskjell på alternativene du har skrevet opp.

Er dere vant til dyr fra før?

Hvis ikke ville jeg nok ha startet med noe som ikke ble så gammelt, marsivin kanskje.

Katter skal jo helst ha uteområde, selv om den klarer seg fint inne. og de blir jo gamle. Kaniner lever jo også i 5-7 år iallefall.

Og så må dere jo huske at man trenger barnevakt til dyret når det er ferietid. -ikke alle som ønsker å passe dyr som er krevende.

Vi klarer oss bra med ett lite akvarie. Kan reise fra det i opp mot en uke uten tilsyn.

Skrevet

Rotte.

De er både enkle og morsomme.

Skrevet

Katt er jo det "letteste" Men de blir jo eldre enn et marsvin feks så det er jo en forpliktelse.... Vi har katt og jeg syns barna lærer mye av det- ta hensyn, vise forståelse- ja i det hele tatt empati;)

Lærer jo selvf det av de andre dyrene også, men det er jo dyr som krever mer i det daglige. Barn blir jo fort lei og det er ikke lenge det er moro å skifte på buret, vaske, huske mat, vann....

Katter er det jo masse kos med og jeg syns du får mer "tilbake" av en katt en feks et hamster...

Vi hadde kanin før med stort bur ute og full pakke. Pleide å la den løpe på gresset og kose med den, men etter en stund fikk jeg så vondt av den der den satt i buret sitt alene mesteparten av tiden... Så vi gav den bort til en åpen gård som hadde masse kaniner;) Fikk bedre samvittighet da gitt!

Skrevet

Har hatt kanin.. Ellers ingen erfaring med dyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...