Gå til innhold

Ultralyd i uke 9, er det innvendig eller utvendig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på tidlig uktralyd i neste uke. Er da 9 uker på vei. Er det innvendig eller utv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ul i uke 11, det var innvendig. Ser mye mer da.

Skrevet

Jeg tok utvendig i uke 9.

Men tror jordmor sa noe om at hun først ville prøve utvendig og se om hun kunne se noe, så kanskje det ikke er alle de klarer å se noe på med utvendig UL i uke 9?

Skrevet

Jeg var på ul i uke 10, og da var det utvendig. Så ganske godt faktisk. Det viktigste på så tidlig ul er jo uansett å se at hjertet slår.

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 9. Innvendig.

Skrevet

jeg var i uke 9, innvendig. men tok ul for og finne ut hvor langt jeg var på vei da, så da gadd de vel ikke prøve utenfor først.

Skrevet

jeg hadde også innvendig ultralyd i uke 9. veldig klare flotte bilder. Utrolig at man kan se små fingre på en så liten peanøtt! :)

Skrevet

Man kan IKKE se fingre i uke 9! Fosteret har ikke fingre!

uke 9:

"Armene består av skulder, overarm, albue, underarm og håndplate. I hånd- og fotplatene dannes det avgrensninger for fingre og tær."

Jeg hadde utvendig UL i uke 9, men legen sa hun foretrakk innvendig så tidlig. HUn sa likevel at hun så alt hun trengte å se

Skrevet

jeg var på tidlig UL for å fastsette termin, og da fikk jeg beskjed om at vi skulle ta innvendig. dette sa jeg klart fra at det kom ikke på tale, for mannen var utrolig arrogant og lite sympatisk. ville ha følt det som et overtramp.

så fikk utvendig, og var 12 uker på vei.. han så alt helt fint på UL :)

Skrevet

Grøsser av innvendig..jeg hadde ikke dratt på den ultralyden, heller ventet til jeg kunne fått utvendig!!

Skrevet

Dere må passe på om dere snakker om mors uke 9 eller fosterets uke 9.

Skrevet

Det er svært sjelden at man snakker om noe annet enn mors svangerskapsuker!

Innvendig ul er ikke ekkelt i det hele tatt! Man kjenner ikke ul-proben, for den er så tynn. Og det at man sitter i gu-stolen blir en filleting i forhold til at man får se sin lille spire på skjermen! Ble helt oppslukt av det som skjedde på skjermen!

Hadde et håndkle som jeg holdt over fanget og mannen sto ved hodeenden slik at vi begge fikk se vidunderet.

Vi var på innvendig ul i uke 10 og fikk se en liten baby som viftet med både armer og bein! Holdt skikkelig oppvisning for oss! :-D

Skrevet

"Det er svært sjelden at man snakker om noe annet enn mors svangerskapsuker!"

Ikke i denne tråden. Her snakker de rundt hverandre...

Skrevet

når jeg var i uke 10, var det innvendig, hos gynekolog...

Skrevet

Norske og utenlanske foster vokser akkurat likedan.

9 uker gamle foster HAR fingre.

9.svangerskapsUKE er 7 uker gammelt foster. Da snakker vi om et 7 uker gammelt foster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...