MaYi Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Vet noen hva det koster for et slik adapter til maxi cosi bilstolene? Er det isofix det heter? Driver å leter på finn.no og må bare finne ut hva man kan spare på å kjøpe brukt!
3 er nok! Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 1699 på barnas hus. Om jeg ikke husker helt feil da, men var der i dag å sjekka. De har salg på selve stolen der også, 1399 tror jeg
MaYi Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 ok, takk =) Da er det jo litt å spare da, når de selger komplett stol med base til 2000!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 basen kommer i 2 forskjellige utgaver; vanlig og isofix. vanlig kan brukes i alle biler, mens isofix kun kan brukes i biler med isofix (relativt nye biler)
Banshee Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Tull Rose 80. Den vanlige basen (Easybase) kan kun festes med bilens seler, basen med isofix (Easyfix) kan festes i bilen enten ved å bruke bilens isofix system (om den har det) ELLER ved å bruke bilens seler.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Det er ikke det jeg er blitt fortalt. Isofix, kan kun festes med isofix, og ikke vanlig belte. og dermed kun i biler med isofix. vanlig kan brukes i begge typer pga at begge typer biler har vanlig belte. Men det er lenge siden jeg hadde små barn så det kan være jeg husker feil....selv om jeg er ganske sikker på at jeg husker rett hehe
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Ser liksom ikke helt poenget med å føre 2 typer baser dersom du kan bruke isofix i alle typer biler (pga at den kan festes med vanlig belte) Hvorfor kutter de da ikke ut den gamle modellen??? har selv drevet butikk og hvis man kan slippe å binde kapital med unødvendig mye utvalg så gjør de fleste det!
♥Nefertiti♥ Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Begge basene til Maxi Cosi kan vel strengt tatt brukes i alle biler? Easybasen fester man KUN med setebelte, mens Easyfixen kan festes BÅDE med isofix og setebelte. Til forskjell fra de som KUN har isofixfeste, de kan kun brukes i biler med isofix. Mener jeg...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 For all del, skulle jeg være så heldig å huske rett, så kan deg jo være at jeg ble fortalt feil i butikken, eller at det den gang kun var isofix og ikke. Ikke både og. Jeg husker iallefall at vi tenkte at det vi måtte ha easybasen for den kunne brukes i begge bilene våre, mens easyfix kunne kun brukes i den ene. Ser på maxicosi sine sider nå for å prøve å finne ut noe, men det var jammen ikke enkelt
Banshee Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 http://www.lilleprinsen.no/product/453733/Maxi-Cosi_EasyFix-base-(ISOFIX).html Pleier ikke å prate om ting jeg ikke vet noe om.... Easyfix er beste valget hvis en vil ha mulighet for å feste setet i forskjellige biler med forskjellige innretninger. Easybase kan selvfølgelig brukes i en bil med isofix den også, men en velger no den med isofix løsningen om en først skal ha en. Flere muligheter og en får mer igjen den dagen en selger de for en har et bredere kundespekter. Men ønsker du å ha en annen mening, for all del....
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Er litt i det kverulante hjørnet nå ;-) Finner ikke noe på siden om at den også kan brukes mot vanlig bilbelte.......
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Jeg måtte faktisk helt inn på bruksanvisningen til maxi cosi easyfix, for å finne ut at easyfix også kan monteres i biler med belte. Jeg tok feil (eller blitt feilinformert i butikken) og du hadde rett. Nå får du vel en fin kveld Banshee ;-)
Banshee Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Tror du må se en gang til.... Står til og med i overskriften med store bokstaver: "Maxi Cosi EasyFix base (ISOFIX) For montering med IsoFix ELLER bilens 3-pkt. sele. " Ellers er du velkommen til å se i baksetet vårt om du fremdeles tviler
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Nå får ikke jeg opp den overskriften. Muligens du bruker enn annen nettleser enn meg. Google chrome har en tendnes til misvise sidene. hos meg står det bare maxicosi easyfix base (isofix) jaja, så fikk jeg meg en liten diskusjon i dag også som heldivis ikke ente med noen sure miner (annet enn at jeg er litt irritert på butikken som informerte meg feil for noen år siden men pytt pytt, jeg skal jo vinne i lotto før jeg får nestemann, og da kan jeg kjøpe nytt hehe)
Banshee Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 Neiss, jeg får ikke noe bedre kveld av dette. Jeg visste det allerede jeg.. men syns det er greit at det ikke blir feilinformert bare jeg. Så slipper noen å kjøpe noe de kanskje angrer på for at de ikke får alle opplysninger når en først spør fremmede og ikke i butikk Gidder ikke godte meg over noe slikt, hehehehe, jeg har heldigvis et utfyllende liv ellers enn som så! Som jeg skrev uttaler jeg meg ikke om noe jeg ikke vet noe om. Og i allefall ikke så bastant
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2009 #16 Skrevet 17. september 2009 beklager mye mas fra meg, Åpnet siden i internet explorer og der dukket den siste linjen i overskriften opp. NOK EN GRUNN TIL Å AVINSTALLERE GOOGLE CHROME...grrrrrr
Banshee Skrevet 17. september 2009 #17 Skrevet 17. september 2009 Hehe Jeg syns alltid at å google ting og nilese bruksanvisninger kan være greit. Da kan en bli litt sikrere på hva en egentlig får. Som regel har jeg visst mer om setene enn de som jobber på butikken, og det sier jo mer om de enn om meg syns jeg
♥Nefertiti♥ Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 http://www.youtube.com/watch?v=vd4FRgg7sj8 Genial bruksanvisning by the way
Gjest Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Jeg kan bekrefte at basen med isofix feste kan brukes både med festene eller med bilens vanlige belter. Vi brukte den basen i en bil uten isofix! De fleste butikkene tar bare inn den med isofix fester slik jeg har skjønt det. Hvertfall her i Ålesund. Men! De vanlige bilstolene med isofix feste kan kun festet med isofix og ikke med belte. Jeg har hvertfall ikke hørt om noen stoler som er fleksible der.... Så lærdommen til Rose 80 er jo på sett og vis riktig. Det er kun denne basen som er unik
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 18. september 2009 #21 Skrevet 18. september 2009 Jeg har også kjøpt Easyfix base med isofix fester. Men da vi kjøpte ny bil var denne uten isofix, så vi må feste basen med selen. Så kan også bekrefte at Easyfix basen kan festes både med isofix fester og med selen =)
Maisie Skrevet 18. september 2009 #22 Skrevet 18. september 2009 Kan jeg spørre om noe annet ved Maxi Cosi bilstolen? Har den sånn solskjerm/kalesje som f.eks Besafe sin har? På alle bilder av Maxi Cosi er den avbildet uten, men mener at jeg har lest at det finnes solskjerm. Synes den ser så naken ut uten.
Banshee Skrevet 18. september 2009 #23 Skrevet 18. september 2009 Maxi Cosi Cabriofix bilstolen har integrert solskjerm. Hvor mange årsmodeller tilbake det går tør jeg ikke si noe om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå