Gjest Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Skal på en liten tur med gubben fra fredag til lørdag. På fredag har vi tenkt oss ut en liten tur, skulle gjerne hatt forslag til restaurant + evt. andre ting vi kan gjøre på kvelden. På lørdag skal mannen på kurs, så da har jeg hele dagen alene. Jeg har lyst til å gjøre andre ting enn shopping. Noen forslag? Takk:)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 hei! Ang fredagen kommer det litt ann på hvilken prisklasse dere har tenkt på ang mat. man har liksom alt fra burger king til 2 rom og kjøkken;) Jeg har vært på Frati (ligger midt i byen). god mat og litt fancy uten at tusenlappene forsvinner, men absolutt ikke det billigste valget heller. Våre favoritter er Kinarestaurantene Kina Garden. (i en bakgate i sentrum) og Horizont (på Ranheim et godt stykke utenfor byen) Italiensk restaurant, Viva Italia (utenfor byen ved Moholt) har veldig god mat til en billig penge.dette er iallefall de plassene vi liker og trives på. Det finnes jo masse restauranter og må nok innrømme at vi ikke har vært på så altfor mange i løpet av 5 år her. (holder oss til de vi liker;) ) Har få ideer til hva dere skal gjøre ellers.. Men det går jo ann å gå på Teater og slikt. Eller en tur ut på byens mange uteplasser. Kommer litt ann på hva man er interessert i. Andre ting enn shopping: Tur til pirbadet Hmm.. kom ikke på noe mer.. he he!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Er ei stund siden jeg bodde der nå, men har dere bil, så stikk opp på tyholttårnet og spis oppe i toppen der. Tror det er Egon. Tårnet dreier 1 gang rundt på en time,så dere får sett litt av byen. Ellers har de veldig god mat på ravnkloa på Big Horn der, og en god italiensk restaurant i sentrum ved torget, men husker ikke navnet. Trondheim har som regel mange steder der de har små konserter - på Credo, Brukbar osv., men kjøp Adresseavisa og få oversikt over de når dere kommer dit. Nidarosdomen er greit å se på lørdag - Munkholmen..men kanskje litt stusselig å stikke dit alene. Kan sjekke ut Bakklandet - veldig koselig trehusbebyggelse og søte kafeer. Gå blomsterbrua over til solsiden og ta deg ei pils:)
frk Nilsen Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Kommer an på hva dere skal Solsiden har ok mat og ok puber og klubber.Jeg liker meg på Bare blåbær(mat) og Blæst(bar, klubb, konserter) Skal dere ha et gourmetmåltid med perfekte viner er Credo stedet Graffi har digge burgere og lignende Bari har godt utvalg av vin og mat, Frati i etg over er en "gammel klassiker" i byen. God pizza, god pasta, god biff Uansett om du skal shoppe eller ei på lørdag så bør du ta turen til Bakklandet, og kjøp deg kaffe på Dromedar!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Tusen takk for mange gode forslag! Blir ingen pils på meg som er gravid, men ellers hørtes alt veldig flott ut:) Flere forslag mottas med takk!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Kjellerbiff på jonatan:) Knallgodt!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Hei! Er ikke så begeistret for Frati, men så har jeg bare vært der en gang... ;-)! Synes det var helt greit der - men var liksom ikke noe å hoppe i taket for... Det er visst en indisk restaturant på Solsiden som jeg har hørt er bra, den ville jeg sjekket ut hvis du liker sånn mat. Også veldig koselig der, litt sånn Aker Brygge stemning (i hvert fall hvis det er pent vær...) Eller så har du Nattergalen (tror det heter det?) Hvor det også er helt OK mat, men tror heller jeg ville spist lunsj der.... Har jo alle de andre typiske greiene som Peppes, Egon og bla bla. så fins jo mange alternativer... Ellers har du to kinoer i Trondheim (Prinsen og Nova) - der kan dere jo se den nye Stieg Larsson filmen har har premiere, dersom det frister...Sånn på kvelden mener jeg. Ellers er det jo teater for den del! Andre ting enn å shoppe... Hva med å rusle litt rundt i byen (med forebehold om fint vær?) - bare drittvær... Kan jo rusle mot Bakklandet (kjempekoselig!) og ta deg en kaffe eller noe på en kafe? Ellers har du jo Nidarosdomen hvis du ennå ikke har vært der. Ser noen har nevnt Tyholt tårnet og Egon's der oppe - det anbefaler jeg i hvert fall ikke! Er bare et stygt tårn (vet ikke om det er radiotårn eller hva) hvor det er en overpriset Egon i toppen av (hvor ja, du ser utover hele Trondheim siden den roterer på en time...) Men virkelig ikke imponerende, kun kvalmende og egentlig bare litt ekkelt (jeg har høydeskrekk, da, hehe...) Men synes virkelig ikke det er noe spesielt! Kan jo alltids gå en tur i skogen... Hvis du ikke liker shopping så er det liksom ikke så mye å gjøre lenger. Bade på Pirbadet hvis du vil, sammen med alle barna, hehe! Ellers har du jo en god del museer - det er jo kanskje verdt å sjekke ut hvis du er interessert? God tur=)!
Anne-B. Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Jeg savner Trondheim!!! Flytta derfra i sommer. Kos deg så mye.
Gjest Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Anbefaler på det sterkeste Bangkok cafe. Ligger i Dronningens gt så det er veldig sentralt. Gå på konsert på Dokkhuset (Solsiden) og ta en øl på en av kafeene på Solsiden etterpå. Desverre ingen konserter på Samfundet i helga, hvis ikke hadde jeg anbefalt tur dit. Dra på museum f.eks Trondheim kunstmuseum og kombiner det med cafebesøk på Ni Muser. Ellers er det et veldig fint bibliotek i byen, fine gangstier langs Nidelven om det er fint vær, festningsområdet er flott og derfra spaserer dere ned til Bakklandet som er et MUST når du er i Trondheim. Fredag og lørdag har Dagfinn Lyngbø opptreden i Olavshallen.Mye annet som skjer også. Gå inn på olavshallen.no og http://www.trondheim.no/ Og! Øl på Mikrobryggeriet er godt!! Ligger i sentrum av Trondheim. Kos dere!
Romeren Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Må signere mye av det som er sagt her. Om du har lyst å kjøpe litt babyutstyr så har man jo både Nøstebarn (i fjordgata) og butikken Krusedull på Bakklandet. Den sistenevnte er en butikk for tøybleie og bæretøy-entusiaster, så om du er interessert i sånt, så kan man jo stikke innom for å ta en prat med det hyggelige og hjelpsome personalet Hvis du har barn er jo pirbadet topp, ja. Credo er stedet å spise. Ni muser og Dromedar (den koseligste ligger på Bakklandet) er gamle kaféklassikere. Og for uteliv er Brukbar bra. Øl=mikrobryggeriet. Kos deg i Trondheim!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå