Gå til innhold

Interessant observasjon av svigerfamilien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Registrerer at min svigerfamilie er veldig ivrige etter å finne ut hvem min 6 mnd gamle sønn ligner på. De har ofte framme barnealbumene fra min manns søsken når vi kommer, og kan fortelle meg at sønnen min har "dens nese", "dens øyne" osv. Svigerforeldrene mine har også slike album som de studerer. Synes dette er et merkelig fenomen, guttungen blir da ikke en kopi av verken meg eller min mann, langt mindre sine besteforeldre og tanter og onkler! Mine foreldre elsker også min sønn like mye som mine svigerforeldre, men kommenterer ikke guttungens utseende hver gang de ser ham. Jeg forstår ikke helt denne iveren etter å konkludere hvem guttungen er mest lik. Kan noen forklare meg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ser flere likheter enn andre, og synes det er artig å oppdage dem. Verre er det ikke.

Du kan jo være glad for at de synes ungen ligner på deres side, hadde de syns han var stygg hadde de sikkert "skyldt" på dine gener :o)

Skrevet

Jeg er som sviger familien din, det er dødsgøy å leke etter familiære likheter i de små. Det er egentlig helt utrolig hvordan du kan se igjen fjerne slektninger i din egen familie. Ikke bare i de aller minste, men også likheter mellom foreksempel min far og hans grandonkel osv.

Det er egentlig helt utrolig, hvordan en ser hvem er på folket.

Skrevet

Du har sikkert rett i det, 19.38. :-) Det er nok bare jeg som ikke skjønner at det fremdeles er like artig med disse familiære sammenligningene når det blir sammenlignet hver gang vi møtes.

HI

Skrevet

Familien min er helt besatt av det... har ingen forklaring

Skrevet

Dette har jeg lest om fenomenet i illustrert vitenskap, nathional geographic eller lignende på et legekontor for ikke så lenge siden

Fordi det aldri vil være noen tvil om hvem som er moren til barnet (mor går tross alt med barnet inni seg) og fordi det alltid kan være en sjanse for at far kan være en annen, er det naturlig at far og fars familie er mer opptatt av hvem babyen ligner på enn mor og mors familie. Dersom far og fars familie konstant gransker babyens trekk betyr ikke det at de mistenker mor for å ha vært utro, det er rett og slett bare naturlig. Det er også derfor de aller fleste babyer ligner mest på far de første mnd av livet; fordi far skal knytte seg til barnet.

Skrevet

Så spennende svar, 20.04. Mennesker er fantastisk lagd. :-)

HI

Skrevet

min svigerfamilie er helt like..

men de sier hele tiden nei de kan ikke se noen likheter,de har tatt fram bilder sååå mange ganger men moren bare rister på hodet nei han liker ikke noe på pappaen ihvertfall.

han likner kun på min familie sier de..

hører fra mange andre rundt som sier ofte ååås så lik han er på pappaen sin,så gøy!

ble så ille med svigers en gang at jeg klarte ikke holde meg å sa det er (navnet til faren) sin sønn hvis du er i tvil asså..

hun ble helt stressa å sa "nei nei er ikke sånn jeg mener det,er jo bare litt rart,men han blir vel mer lik når han blir større"

hærregud.flira litt da ja hehe

Skrevet

Høres ut som du er negativ til svigerfamilien din. Syns ikke du har grunn til det!

Det er da morsomt at de ser etter likheter med andre i familien. De har jo felles gener, og noen trekk går igjen i mange familier.

Syns selv det er morsomt å se på gamle familiebilder og se etter hvem i familien som likner på hvem av forfedrene/-mødrene. Og når det kommer et nytt familiemedlem, er det jo morsomt å se hvem h*n likner på, og det kan jo utvikle seg ettersom tiden går!

Gøy og spennende, syn jeg!

Skrevet

Svigerfamilien min er helt lik og det irriterer meg MASSE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...