Gå til innhold

Hva slags klær bruker barna deres i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste bruker nesten kun joggebukser og genser. Han elsker å gå i joggebukser, også er det jo veldig behagelig.

Minsta går mest joggebukser eller velourbukser og genser. På vinteren bruker hun mye hverdagskjoler og skjørt. Blir ikke så varmt inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare eldstemann som går i bhg enda. Går som regel i en olabukse og en genser. Bruker sjeldent joggebukse. Fins gode og myke olabukser også, f.eks de man kjøper på pop med strikk i livet og strikk nede;)

Skrevet

Jenta mi har på seg body + strømpis og joggebukse/kosebukse.

Skulle gjerne kledd henne litt mer i kjoler og slikt, men hun er bare 9 mnd og kan ikke gå. Blir mye styr for personalet også å må skifte hver gang de skal ut. Er jo ikke spess praktisk med kjole under vinterdressen og hun kan jo ikke kle av seg selv...

Dessuten er det sikkert lettere å rase rundt på gulvet i joggebukse enn i kjole :)

Skrevet

Joggebukser/velurbukser/tights og body/genser:) Mykt og behagelig! :D

Skrevet

Nå som jeg ikke har fått dratt frem strømpebuksene ennå og de leker mye ute uten dress om været ikke er vått, går det mest i vide/baggy dongeribukser (men myke, ikke stive og vanskelige å bevege seg) eller joggedress. Kjole tror jeg ennå ikke hun har brukt i barnehagen noen gang, men gjerne tunika med bukse under. Ikke lenge før ulltøyet blir tatt frem og da går hun gjerne med "ullundertøy" inne - mye av det er så fint at det ikke trenger være under noe annet syns jeg.

Skrevet

Akkurat nå går det mest i forede bommulsbukser siden det er ganske kaldt her nå. Og i morgen må nok ullundertøyet frem.

De har noen joggedresser men bruker ikke det så ofte. Men yngste på 1,5 år bruker det oftere enn hun på 4.

Skrevet

Her går det i både olabukser, joggebukser eller andre myke bukser som cord f.eks og en tynn genser..

som hun over sier, ikke noe problem sende han i BHG med olabukse, passer på at de er gode og myke og POP sine er supre!:)

Skrevet

Bruker det som er mest mykt og behagelig for han. For det meste myke joggebukser og gensere. Om vinteren er det ull. Av og til bruker jeg myke forede jeans, men det blir allikevel ikke så mykt og behagelig som joggebukser, så det kan han heller ha på seg hjemme hos oss, og ikke i barnehagen der han er høyt og lavt hele dagen.

Skrevet

Bruker bare de klærne som er myke og behagelige. Som joggebukser, ullbodyer, ullbukser, bomulls eller ullgensere ( slik tynn ull som ikke klør)

Når det blir litt kaldere blir det strømpebukse, ulsokker osv.

Bruker aldri dongeri eller andre stive klær i barnehagen, så de klærne blir nesten aldri brukt. Bare når han skal dresses opp litt:)

Skrevet

Ifjor da snuppa begynnte i bhg tok jeg alltid på hun tights og genser / joggebukse, behagelige klær siden hun bare var 1,5år..Nå som hun er 2,5 er hun EKSTREMT opptatt av hva hun har på seg,skal helst være olabukser fra h&m for de er veldig fine å buksen skal være trang på (ikke slenge rundt bena veldig mye), å hello kitty genser eller noe annet som er søtt:) ellers elsker hun å gå med kjole å skjørt, hender hun har det på også.. hun bestemmer mesteparten selv nå, om jeg legger fram joggedress eller tights på badet til henne blir hun skuffa, så er mye klær her vi ikke får brukt jah:(

Men sånn er det,var helt lik selv da jeg var liten hehe.

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som har ei som er meget bestemt på klesvalget, <3Cherrypie<3 :)

Kledde snuppa i nesten bare praktiske klær i hele fjor,jogge/kosebukser eller mye olabukser.

Nå er hun 3 år og har blitt kjempesta på hva hun skal ha på seg og har blitt totalt kjolegal! ;) Hun elsker kjoler så det blir kjoler i bhg stort sett hver dag. Med genser/strømpebukse/tights/bukse,alt etter hvordan været er :)

Synes det er helt greit å la henne få ha kjoler på seg ofte,bare jeg får på henne noe annet i tilleg så hun ikke fryser :)

Skrevet

Sen høst/vinter/tidlig vår: Bare ullundertøy. Mykt godt og varmt inne i barnehagen, ull eller fleece som mellomlag når de skal ut.

Ellers er det mye joggbukser/shorts+genser/t-shirt. Greit med dongeri å slite på ute når de ikke har dress på.

Skrevet

om vinteren er d kun ullundertøy og sokker og innesko...ellers er d vel joggebukser og gensere

Skrevet

Joggebukse og trøye/genser..

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

thighs,tunika,joggebukser og tynne gensre...

hun er varmblodig så jeg har aldri på henne en tykk genser, men har fleccegenser og fleccejakke liggende på plassen hennes så personalet kan ta det på henne når de skal ut...

bruker også endel skjørt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...