Gå til innhold

Ordinær UL imorgen :):) ENDELIG min tur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+1 i morgen :)

Skal være der kl.10.00.

Mon tro åssen blæra mi ser ut da :o

Både gleder meg og gruer meg... tenker alltid "hva hvis"!!!!

Men man får tenke positive tanker, og har heller ingen grunn til å være bekymret :)

Junior sparker jo løst støtt og stadig :)

Er veldig spent på om det er gutt eller jente :)

ALLE i rundt meg sier de tror det blir gutt, men jeg har nesten mer følelse av at det er en jente :)

Jaja,det viktigste er vel at barnet er friskt :)

Ønsker meg selv lykke til, hehe :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy! jeg er også 18+1 i morgen og skal på ordinær Ul da. Masse lykke til!

Skrevet

Blæra? Må du ha full blære?

Skrevet

Jepp, er lettere å få gode bilder på UL hvis det er urin i blæra. Trodde dette skulle stå i brevet fra sykehuset...?

Skrevet

Da jeg var på tidlig Ul i uke 12 fikk jeg beskjed om å tømme blæra på forhånd...men det har kanskje noe med at den var innvendig eller? Jeg er førstegangs, så får være unnskyldt:). Det sto ingenting i UL-innkallelsen (ordinær) om at blæren måtte være full. På jobben faster også pasientene ofte til UL abdomen etc fordi det er lettere å få bedre oversikt av mageregionen da. Jeg får sjekke ut dette nærmere.

Skrevet

Tusen takk :)

Hehe,ja man må ha full blære når man skal til ordinær ul.

Det står med uthevet skrift helt nederst på arket mitt. Da får man "presset" ungen mer fram, og det blir klarere å se :D

Men når man tar innvendig ul, må man tømme den ja ;)

Regner med det skal stå på arket ditt også? Er førstegangs jeg også, så er ikke så dreven på dette jeg heller :):)

Masse lykke til til deg også MillaCamilla :)

Skrevet

Det er jo umulig å komme med full blære når man har time om morgenen. Jeg gjorde ikke det sist og jordmor så veldig bra alt hun skulle likevel og vi fikk veldig fine bilder.

Skrevet

Jeg har ikke fått noe brev om innkallingen i det hele tatt jeg.. jeg fikk en tlf jeg hvor de sa når jeg hadde time og at det kostet 80kr? Og jeg skal ha den kl 1440 så håper søren ikke det er såå nøye med full blære... og har jeg det, er det ikke lett å holde igjen hvis de klemmer og skviser på magen slik som de gjør når man er på legekontroll!!

Skrevet

Jeg har aldri hørt at blæren skal være full!

Det sto ikke i brevet sist jeg fikk barn, og heller ikke denne gangen.

De så alt fint sist gang. Jeg har aldri hørt om noen som har måttet komme tilbake for ny UL pga tom blære.

Skrevet

Det skal jo stå i brevet fra sykehuset at man skal ha full blære da. Det stod med stor skrift på mitt, og alle de andre rundt meg her.

Men jeg greide ikke holde meg,så jeg måtte gå rett under ul for å tømme blæra. Og da hadde jeg allerede gjort d x antall ganger ;);)

Skrevet

Var på UL idag, tømte blæra rett før og det var overhodet ingen problemer med å få frem gode bilder av barnet. Fikk t.o.m se 3D-bilder:) Veldig gøy:)

Skrevet

Merkelig. Jeg fikk beskjed mens UL pågikk at jeg måtte tømme blæren fordi det var bedre for JM å se uten så mye urin i blæren. Jeg var ikke spesielt tissetrengt heller. Det har ikke stått noe på noen av brevene jeg har fått at man skal ha full blære ved undersøkelsen.

Skrevet

Hmm..veldig merkelig!!da jeg var på tidlig UL da jeg var 9+6,hadde jeg akkurat tømt blæren før vi dro til UL(5min å gå) . Da JM hadde tittet litt,målt litt osv,så ble jeg bedt om å gå på toalettet og tømme blæren helt,fordi hun ville få bedre bilder hvis blæren var helt tom! Og dette er en erfaren JM!!

På innkallingen til sykehuset står det heller ingenting om full blære..så det er ikke vanlig her rundt meg hvertfall...!!!

Skrevet

Hva for noe? Det er det rareste jeg har hørt!!!!

Har aldri hørt om noen som har fått beskjed om det i brevet ang ul.

Jeg er andregangs, og det stod ingenting om det i første brevet og heller ikke nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...