Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Går nå antagelig inn i min 6 prøveperiode nå. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta så lang tid denne gangen. Forrige gang ble jeg gravid på omtrent første forsøl, slet ikke i det hele tatt. Har hatt sex ved eggløsning, har ligget i ro i senga etterpå, slik at ikke sæden skal renne ut igjen også.(sorry detaljer). Hvorfor tar det så lang tid denne gangen? Mannen min er 41, har det noe å si? Han røyker, men legen trodde ikke det hadde noe å si. Synes jeg ser store mager rundt meg hele tiden, stadig nye venner og bekjente som jeg får høre om er blitt gravide. Dette ødelegger så mye for meg. Og min 4 årige sønn maser fælt om å bli storebror nå. Huff klage innlegg, men måtte bare få det ut!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Ta en pause med prøvingen. Stress hjelper iallefall ikke når man prøver å bli gravid. Og ja, røyking nedsetter sædkvaliteten. Det står faktisk på røykpakkene også. Så om din kjære kan slutte å røyke, så er jo det bra for helsen hans og spermen, hehe. Men prøv å slapp av, ikke tenk på at du skal bli gravid. Kansje det faktisk klaffer når du lar vær å prøve? Stor klem fra
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Ikke noe kjekt når det ikke klaffer, når en ønsker det. Men 6 prøveperioder er ikke så mye da, normalen er ca 1 år prøvetid. Prøv å slapp, letter sagt enn gjort (I know). Masse lykke til Hilsen en som brukte 24 prøveperioder og SA`er før det klaffet, men nå sitter jeg endelig med spire i magen
Verdens tøffeste mamma Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Vet så sltfor godt hva du føler.. Har slitt med å bli gravid selv.. Første gang brukte vi et år, nå andre gangen brukte vi to år.. Vi har vært til utredning. Vet at det ikke er lett å bare "skru av", men prøv å ikke la prøvepresset ta overhånd. Seks mnd er ikke så ille, egentlig..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Syns Darknight er inne på noe der. Svigerinna mi prøvde å bli gravid i 2 år. Hver gang mensen var noen dager forsinka, så tok hun testen. Neg. hver gang. Til slutt sluttet hun å prøve. Hun sluttet å stresse, og par mnd etter ble hun gravid. Vet ikke helt om det også er fordi broren min sluttet å røyke omtrentlig på den tiden. Men gjør som Darknight sier. Ikke prøv, bare gjør det. Så kanskje?? Lykke til hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Har vært gravid to ganger, første gangen tok det 10-11 pp, andre gang 8 pp. Plutselig går det, bare vent og se :-). Jeg sluttet ikke med å "stresse". Tok eggløsningstester og hadde sex annenhver dag rundt EL. Man kan bli gravid selv om man stresser og :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Det er normalt at det kan gå et år før man blir gravid, så jeg synes du burde slappe av. Du kan ikke forvente å bli gravid på første forsøk hver gang. Det er ikke lenge å ha prøvd 5 ganger uten hell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå