Gå til innhold

Blir så deprimert, blir jo aldri gravid! :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå antagelig inn i min 6 prøveperiode nå. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta så lang tid denne gangen. Forrige gang ble jeg gravid på omtrent første forsøl, slet ikke i det hele tatt. Har hatt sex ved eggløsning, har ligget i ro i senga etterpå, slik at ikke sæden skal renne ut igjen også.(sorry detaljer). Hvorfor tar det så lang tid denne gangen? Mannen min er 41, har det noe å si? Han røyker, men legen trodde ikke det hadde noe å si. Synes jeg ser store mager rundt meg hele tiden, stadig nye venner og bekjente som jeg får høre om er blitt gravide. Dette ødelegger så mye for meg. Og min 4 årige sønn maser fælt om å bli storebror nå. Huff klage innlegg, men måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en pause med prøvingen. Stress hjelper iallefall ikke når man prøver å bli gravid.

Og ja, røyking nedsetter sædkvaliteten. Det står faktisk på røykpakkene også. Så om din kjære kan slutte å røyke, så er jo det bra for helsen hans og spermen, hehe.

Men prøv å slapp av, ikke tenk på at du skal bli gravid. Kansje det faktisk klaffer når du lar vær å prøve?

Stor klem fra

Skrevet

Ikke noe kjekt når det ikke klaffer, når en ønsker det.

Men 6 prøveperioder er ikke så mye da, normalen er ca 1 år prøvetid.

Prøv å slapp, letter sagt enn gjort (I know).

Masse lykke til :)

Hilsen en som brukte 24 prøveperioder og SA`er før det klaffet, men nå sitter jeg endelig med spire i magen :)

Skrevet

Vet så sltfor godt hva du føler.. Har slitt med å bli gravid selv.. Første gang brukte vi et år, nå andre gangen brukte vi to år..

Vi har vært til utredning.

Vet at det ikke er lett å bare "skru av", men prøv å ikke la prøvepresset ta overhånd. Seks mnd er ikke så ille, egentlig..

Skrevet

Syns Darknight er inne på noe der.

Svigerinna mi prøvde å bli gravid i 2 år. Hver gang mensen var noen dager forsinka, så tok hun testen. Neg. hver gang.

Til slutt sluttet hun å prøve. Hun sluttet å stresse, og par mnd etter ble hun gravid. Vet ikke helt om det også er fordi broren min sluttet å røyke omtrentlig på den tiden.

Men gjør som Darknight sier. Ikke prøv, bare gjør det. Så kanskje??

Lykke til hvertfall.

Skrevet

Har vært gravid to ganger, første gangen tok det 10-11 pp, andre gang 8 pp. Plutselig går det, bare vent og se :-).

Jeg sluttet ikke med å "stresse". Tok eggløsningstester og hadde sex annenhver dag rundt EL. Man kan bli gravid selv om man stresser og :-)

Skrevet

Det er normalt at det kan gå et år før man blir gravid, så jeg synes du burde slappe av. Du kan ikke forvente å bli gravid på første forsøk hver gang. Det er ikke lenge å ha prøvd 5 ganger uten hell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...