solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Fikk en 3 dagers kur av legen i dag og starta med det samme, med første tablett! Det virker til å hjelpe, er ikke like vondt lenger. Men mot slutten av arb.dagen ble jeg så usannsynlig kvalm og er konstant "sulten". Skulle egentlig trukket en tann i dag, men må utsette dette pga formen min.... Er det farlig at jeg nå kjenner jeg har vondt på den ene siden bak i rygen der nyren sitter??? Vet jo at man kan få nyrebekkenbetennelse av urinveisinfeksjon, men jeg var hos legen etter ca 1.5 døgn, så det burde jo ikke ha utviklet seg slik. Dessuten burde dem vel sett dette på urinprøven min i morges???? Jeg har visst en kraftig urinveisinfeksjon!!!! Synes ikke dette er noe moro jeg=( Ekkelt å ikke vite... og å være redd for nyregreier.... skummelt!!! Vær så snill, noen som har erfaring og kan berolige meg litt her??????
Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg har hatt nyrebekkbetennelse og det var så vondt at jeg sto i bro helt til ambulansen kom å hentet meg. Klarte ikke å reise meg opp eller å rette ut ryggen. Så om du har vondt i ryggen så synes jeg, for å være på den sikre siden, at du burde kontakte lege/legevakt. Mulig at det er helt unødvendig, men jeg har iallfall erfart at det er bedre "å være føre var enn etter snar" med slike ting. Lykke til og god bedring:)!
Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 ps. da jeg kom på sykehus så gikk det rimelig fort over. Lå inne i fem dager og var sykemeldt i 14 dager - med bade- og sexforbud;)
Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Om du mistenker nyrebekkenbetennelse bør du kontakte lege/legevakt med det samme. Det kan komme nokså plutselig, og om betennelsen sitter i nyrebekken eller urinveg er jeg jammen ikke sikker på om de kan se på en urinprøve. Så, få noen til å kjøre deg på legevakta du, så slipper du at det ev. blir enda verre. God bedring!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2009 Det er ikke veldig vondt i nyrene da =) Men nok til at jeg kunne tenkt meg en paracet. Men så er det vel slik også at jeg nok ikke skal ta noe annet mens jeg går på disse pillene.... Tisser mye og ofte og drikker mye slik at jeg hele tiden får "rensket" litt. Jeg vet jo ikke hvordan nyrebekkenbetennelse utarter seg og slik.... Og vi bor såpass langt unna ting og tang at det ikke er bare bare å komme seg på legevakt uten å kjøre selv. Og det orker jeg ikke. Var så kvalm når jeg kjørte hjem fra jobb i dag at det unner jeg ingen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå