Gjest Tale30 Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Noen som har babyer med atopisk eksem som har merket seg at huden blir skjoldete etter eksemutbrudd? At det på en måte blir et hvitere felt der eksemflekken har vært? Selv om at babyen ikke har vært i direkte sol med huden?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Har ingen liten med atopisk eksem, men har hatt det hele livet selv. Og jeg vet at en kan få pigmentforandringer der det har vært eksem.
Solskinnsdag Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Jenta vår på 2 1/2 år har atopisk eksem. Nå i sommer har hun vært veldig fin uten alt for mye kløende eksem, men rundt håndleddene og albuer og knær er huden hennes hvitere enn på resten av kroppen. Det vistes veldig tydelig i sommer da hun ble litt brunere, da så en tydelig hvite flekker på henne. Men satser på at det vil forsvinne etterhvert som huden skiftes ut og vi unngår eksemutbrudd.
RødRev Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Ikke permanent skjoldete, men småen har alltid veldig tørr hud der eksmen har vært, etter at den har gått ned. Men vet ikke helt om det var det du mente?
Solskinnsdag Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Du anonym, må bare spørre deg. Har ikke snakket med lege eller helsesøster om det enda, men da har kanskje du svaret da. :-) Blir det varige pigmentforandringer, eller vil det gradvis forsvinne?
Gjest Tale30 Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Takk for svar Vi har i alle fall vært hos lege med den skjoldete huden, og han sjekket om det kunne være vitiligo (michael Jackson sykdommen) men det var det heldigvis ikke. Han sa at slike pigmentforandringer bare kunne oppstå av ulike grunner, men han nevnte ikke konkret eksem. Jeg har jo sett at man kan få hvite flekker hvis man har eksem og sår på sommeren når man er i sola, men syns det var så rart siden jenta vår ikke har vært i solen med kroppen enda..
3 er nok! Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 Da jeg var liten hadde jeg atopisk eksem på ankelen min, er kvitt det nå, men området der eksemet var er mye lysere enn resten av huden min. Tviler på at jeg noen gang blir kvitt det, men det plager meg ikke på noen måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå