Gå til innhold

Når har man "mye"vann i kroppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man si at " oi, så mye vann jeg har i kroppen nå!"??

Jeg føler at jeg har mye vann i kroppen akkurat i dag.

Gått med strømper på meg og bare vært inne i dag, nå er det dype render etter strømpekanten.

Synes det er så ulikt syn på om man har mye el lite vann i kroppen, hva syns dere?

Når ville dere dratt til føden for å ta en u-prøve og måle blodtrykk?

Det er 1.5 uke til neste legetime.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke i første omgang ringe fastlege eller jordmor i morgen og be om å bare få levere en urinprøve å måle blodtrykk da? Det kan vel de på laben gjøre om ikke legen har tid i farta. Så får du vekk bekymring om svangerskapsforgiftning i hvertfall.

Jeg gjorde det sist, og den gang viste det seg at jeg hadde det. Men hadde andre symptomer også jeg da.

Vil hvertfall anbefale å ta den ekstra sjekken som man kanskje tviler på om man skal ringe om.

Du blir sannsynligvis en bekymring mindre ! :)

Skrevet

JM lærte meg å teste det litt selv.

Hvis jeg kunne trykke mot stedet med fingrene (ikke så veldig hardt altså) og det ble hvite merker som varte en stund hadde jeg ødemer.

Jeg skjønte det som om det er forskjell på å ha "vannsamling" som er helt normalt og ha ødemer som er mer et tegn på _mulig_ sv.skapsforgiftning.

Synes også å huske at hun sa det ville være ubehagelig om det var et faretegn. En kan jo få merker etter sokker selv om en ikke er gravid om det har vært noe ekstra den dagen.

Det er viktig å drikke mye om du har vann i kroppen :)

Helst vann, slik at det er lettere for kroppen din både å få det den trenger og skille ut det den ikke trenger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...