godigo Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 dere som har barn med kiss kidd hvordan gjør dere det med amming å sånn? kjenner dette er kjempe vanskelig og er veldig nær ved å gi opp:( hjelp meg noen:)
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Mini hadde ikke kiss, men hadde likevel noen låsninger i nakken. Han var flinkere til å amme fra den ene puppen enn den andre og det resulterte i at den hadde mest melk også, så da regulerte det seg litt selv. Etterhvert som han fikk løst opp låsningene, så ammet han like bra fra begge. Jeg vet om andre som har gitt opp ammingen allerede før de har visst at barna har hatt kiss fordi det har vært umulig å få det til. Det spørs jo litt hvor plaget han er og hvordan han kan og ikke kan bevege hodet, men trikset er jo egentlig å finne en ammestilling hvor han ikke må snu hodet så det gjør vondt. Hvis det går greit for han å begeve hodet til den ene siden, så er det lurt å la han ligge vanlig i fanget ditt på den ene puppen og i "tvillingstilling" under armen din på den andre. Det krever at man har ammepute eller andre puter å støtte opp med, men kan fungere greit. Hvis det bare er håpløst og dere sliter uansett, så er det jo et alternativ å pumpe og gi flaske til han blir såpass mye bedre at han klarer å amme igjen. (jeg går ut fra at dere går til behandling? Vi gikk til manuellterapeut og det vet jeg om flere som har gjort og vært veldig fornøyd). Hvis det virkelig er helt håpløst, dere har gått til behandling lenge og fortsatt har problemer, så er det lov å gi opp helt også. Pumpe er veldig slitsomt i lengden, så jeg har full forståelse hvis du ikke orker å begynne med det. Det er jo også en mulighet å amme litt og gi mme i tillegg, da får barnet i seg antistoffene fra morsmelka samtidig som dere ikke sliter dere helt ut med ammingen, men husk at de barna som vokser opp med å få mme blir veldig flotte barn de også:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå