Gå til innhold

Bekkenløsning anyone?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei..

lurer på om noen har greie på bekkenløsning og om det kanskje er det jeg har????

Jeg er 15-3 på vei,har fryktlig vondt i korsryggen,som stråler ned i halebenet og på rompeballene.egentlig sliten i hele ryggen. etter jeg har sitti i sofaen å skal reise meg opp må jeg ta det veldig pent,trenger nesten hjelp og komme opp.

Går veldig vaklende oxo.

Lurer på om noen andre har det samme eller vet hva det er??

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! jeg vet ikke hva det kan komme av, men jeg har hatt noen av de samme symptomene, jeg har små vondt i ryggen, men heller mer midt på. Også har jeg vondt i rompeballen/hoftene mine? har aldri hatt plager med det før nå de siste ukene, jeg er også 15-3 på vei.. Ryggen regner jeg med at jeg kommer til og bli EKSTREMT plaget med,pga jeg er ganske høy,også har jeg aldri hatt noen bra holdning.. (sitter mye krokbøyd). hm... kanskje det er fordi vi vokser? i bredden? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jordmor i dag for å spørre litt angående dette.. jeg er veldig plaget av vondt i rompeballene/setemuskulaturen... hun mente det kunne gå over etterhvert, å at det muligens bare er hormoner som gjør at det blir sånn.. men jeg må bestille legetime for å eventuelt få henvisning til fysio... jeg tror bekkenplager kanskje burde kjennes litt mer andre steder oxo (kanskje litt foran og på sidene)??? Men til tider har jeg så vondt at jeg nesten har dratt fra jobb... Er i min 17.uke nå, å dette begynte ca i uke 14... har bare blitt værre..

Men når jeg hørte verdens nydeligste hjerteslag i dag, så blåser jeg egentlig hvor vondt jeg har:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har du termin 10.mars du oxo da??

jeg skal til jordmor imorgen for første gang,har gått til fastlegen min før en har lyst og prøve jordmor:)

Hvor er du ifra da? jeg bor i fredrikstad.

ryggen er vond hvertfall:(skal høre litt med jordmor imorgen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Det kan høres ut som begynnelsen på bekkenløsning dere har, men ikke ta sorgene på forskudd. Jeg hadde det helt likt som dere, vondt i haleben og rumpeballer, strålte etterhvert nedover bena og oppover korsryggen. Gikk til legen og ble delvis sykemeldt pga bekkenløsning, og beskjed om å ta kontakt med manuell terapeut. Var veldig bekymret for hvor dette skulle ende, etter utallige skrekkhistorier om folk som ikke er i stand til å bære barnet sitt etter fødselen osv.

 

For å gjøre en lang historie kort: etter grundig sjekk hos manuell terapeut var beskjeden klar - jeg har ikke bekkenløsning i det hele tatt, men en senebetennelse i setemuskulaturen! Ganske ufarlig, og lett å behandle. Hurra!

 

I følge manuell terapeuten er det visst ganske få av alle som tror de har bekkenløsning som faktisk har det. De aller fleste har egentlig noe annet.

 

Anbefaler dere å bli grundig sjekket hos noen som har greie på det. Min lege hørte bare på symtomene, og konkluderte med bekkenløsning. Dersom det er bekkenløsning dere har, er det også en fordel å komme i gang med trening/behandlig så tidlig som mulig.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle får jo bekkenløsning når man går gravid... men er noen som får plager i forhold til dette... dette er det bare å ta kontakt med legen om i så fall, så henviser han/henne deg videre til kyndige... tror ikke det er noe man kan unngå å gjøre for å ikke få det, men man kan gjøre mye forebyggende, så det blir mindre vondt i bekkenet.. dette går som regel over etter svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som bekkenløsning. Mitt råd er å gjøre noe med det tidligest mulig! Jeg opplevde dette første gang med nr 1. Ble sykemeldt for resten av svangerskapet og bare de minste gjøremål som å hente posten og handle var for smertefullt for meg. Den gang gikk jeg til fysoiterapaut, dette hjalp ikke mye.

 

Etter fødsel gikk jeg til kiropraktor, dette hjalp en del.

 

Nå som jeg er gravid igjen går jeg til akupunktur og det hjelper veldig godt! Vil absolut anbefale dette.

 

Det verste tror jeg er å overse plagene og risikere at det bare blir verre. Gå til fastlegen din å få sjekket om det er dette du har eller ikke, da vil han/hun kunne henvise deg videre. Du slipper henvisning dersom du skal til akupunktur eneste.

 

Lytt til kroppen og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt "bekkenløsning" i samtlige svangerskap. Har gått til fysioterapaut alle gangene, men har jo bare gradvis blitt værre. Var føre var denne gangen og fikk rekv fra legen til fysioterapaut. Gikk da til en som har ortiopedisk utdannelse også. Han kunne fortelle at det var svært få som faktisk hadde bekkenløsning. Men at det var ofte andre plager som ble forværret under et svangerskap.

Han fant ut at jeg hadde skiveutglidning i ryggen - som gjør at nerven(e) blir klemt og ergo smerter. Ta en tur å få sjekket om du/dere også kan ha betennelser / skiveutglidning mm. Jeg har fått øvelser jeg må gjøre og det funker!

Du med krum rygg - kjempeviktig at du har riktig holdning og litt svai i ryggen!

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...