Gå til innhold

hvordan er det med dere røykere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere klart og slutte heeelt? eller tenker dere ikke så mye på det?

Finnes maaange motstandere av at gravide røyker,skjønner det på en måte.. man skal respektere det som vokser inni seg.. men er ikke lett.. selv holder jeg meg til maks 5 om dagen,eller mindre.. IKKE over..frem til jeg får kuttet mer ned.. jeg mener at er man ALT FOR forskiktig blir det overdrevent.. Litt vanskelig periode for noen, man er lei seg,sinna osv.. verre hadde det blitt om man måtte slutte og røyke på dagen også.. mener jeg ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. jeg har vært røykfri i 2uker idag faktisk.

først tenkte jeg og trappe ned men det beste er faktisk og bare slutte brått.det var ganske vanskelig i førsten en jg tenkte på det som vokser i

magen min og da g¨år det.

når jeg er saen venniner er det ikke lett enda;(men det går seg vel til.

lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig vanskelig men man må bare bestemme seg for det. jeg trodde aldri jeg ville klare det,men jeg tok heldigvis feil:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den siste røyken i vinduskarmen sammen med kjæresten da vi fant ut om beibi i magen. Det var "bare å bestemme seg" -og de dagene jeg desperat har gått rundt og sett etter røykbare sneiper på bakken har jeg måtte ta meg selv i nakke og sette meg på plass. Og når jeg tenker på beibi og hvor vanskelig den får det når jeg tar en røyk... ja, da går det egentlig ganske så bra.

Jeg røykte dog tre sigaretter på en fest jeg var på, men uff, så dårlig samvittighet etterpå!! Da lå jeg med hendene på magen hele natta, gråt noen tårer og var kjemperedd for at jeg hadde skadet beibi uopprettelig.

 

Lykke til med røykestopp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter masse med og slutte, jeg har også satt meg en grense på maks 4-5 om dagen, noen dager blir det mindre, men jeg er sykemeldt så er veeeldig mye alene hjemme, med valpen vår på 6 mnd og han må luftes en del ganger, så det blir kjede røyking når jeg er ute med han. Har vært heldig og har en mor som har passet masse på han, så da blir det 1-2 om dagen,for da gidder jeg ikke gå ut for og ta en røyk..hadde jeg bare klart og fortsette sånn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det klarer du! Hvis du kjenner røyksuget må du begynne å tenke på noe annet, noe fint noe! Trekk pusten dypt ned i lungene og kjenn hvor frisk den er, og den rene luften bringer oksygenet med seg rundt i blodårene i hele kroppen og gir den en god, lys og kjærlig opplevelse. Og siden du ikke har noe som hemmer tilførselen av oksygen gir du masse luft og kjærlighet til beibien du har i magen :) H*n stortrives med det!!! All den gode, rene lufta, en sunn mamma å bo i og alle de glade tankene!

 

Mitt råd er å kutte fullstendig ut på dagen. Ta den siste røyken, også går det heller an å ta seg en røyk til fest. Må være bestemt og streng med seg selv da, noen ganger kan den festrøyken gjøre vondt verre...

 

 

Også leste jeg her et sted:

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Er-det-farlig/Graviditet-og-royking/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Skjønner at det kan være vanskelig for dere...men vil anbefale hypnose!!! Jeg sluttet i midten av juni og har ikke hatt lyst på røyk i det hele tatt etterpå:o) Jeg hadde røykt i over 10 år, ca 20 om dag....

 

Livet er faktisk herlig som røykfri, men noen av oss trenger litt hjelp på veien:o) Det aller beste for den lille i magen er at vi slutter helt...og det er jo det beste for oss selv også!!:-D Lykke til med røykeslutt jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at babyen i magen bør være nok motivasjon til å slutte å røyke!

Det finnes ikke unnskyldninger etter min mening.

 

At det er vanskelig er det ikke tvil om, men det er bare å bestemme seg!!

 

Lykke til!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å slutte helt nei.. Er fryktelig vanskelig syns jeg. Klarer å holde meg til 5 om dagen, men syns jeg burde klare å slutte med tanke på hva jeg har inni magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en stor røyker før jeg ble gravid,men jeg klarte og slutte!Jeg må si at gravide kvinner er utrolig egoistiske som tar seg både 1-5røyker per dag.For de fleste her er vel komt til 2.trimester.Når man velger og bli gravid må man faktisk legge fra seg litt av de uvanene man har,og røyking skader barnet.Et godt råd er og lese om røyking og graviditet,det skremte meg urolig masse.

 

det provoserer meg,for nå jeg har klart det,kommer dere også til og klare det.Det er faktisk bare og hente frem litt vilje styrke.Beklager om jeg har tråkka på noen føtter her,er ikke meningen!Men jeg er så lei av og lese om hvor vanskelig dette er,for det er nemlig ikke det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat derfor jeg skrev at vet det er mange motstandere her, men ikke les innlegget da?! fordi dette er små prat,og kanskje motivasjon fra oss røykere. vi som sliter med og kutte røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir værre jo mer energi dere legger i hvor ille det skal bli å slutte, hvor vanskelig det er etc. Det er bare å bestemme seg! Nå er det nok, også er det slutt for minimum ett år. Enig med Anonym 16:17 at det er provoserende å lese om gravide som fortsetter å røyke. Jeg klarte å slutte på dagen, og tankene om den bittelille som tar kjempemasse skade av røyken burde ikke gjøre det så vanskelig å kutte. Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tror jeg er motstander på noen måte,så er jeg ikke det.Men du må jammen tåle og høre at folk syns mødre som røyker er egoistiske.Og du må jammen ikke skylde på meg at du ikke får nok motivasjon.Du burde ha nok motivasjon av og ha en baby i magen.Og viss du ikke tåler motand får du la være og legge sånne innlegg her!Jeg sleit mye røyksug,Men hver gang jeg har suget tenker jeg at jeg ikke vil skade barnet mitt,og bare det gir meg styrke nok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka ut dagen jeg tok testen, og så sluttet jeg momentant. Jeg har ALLTID sprukket når jeg har sluttet å røyke, mange ganger har jeg ikke vart ut dagen engang, og jeg har en generell oppfatning av meg selv at jeg er en særdeles lite selvdisiplinert person. Men denne gangen var babyen i magen min så sterk motivasjon at jeg greide det. Det var både veldig vanskelig og veldig lett, det var bare ikke aktuelt å fortsette å røyke når jeg visste at det ligger et lite menneske inni meg som er prisgitt mine handlinger. Verst var det kanskje for mannen min stakkars. Var som en mannevond bikkje OG en grinekopp samtidig.

 

Samtidig må man huske at alle er forskjellige, ingen kan dømme andre for at de ikke greier det. Selv om jeg greide det til tross for min svake selvdisiplin, og dere andre som også har greid det, så er det ikke dermed sagt at det er en selvfølge for andre å greie det. (Men er litt forundra over at når til og med JEG greide det, så burde hvem som helst greie det! ;) ) Mannen min og søsteren min som bor med oss røyker begge to, og selv DA greide jeg det! Må si jeg er kraftig imponert over meg selv.

 

Lykke til med røykestoppen hvertfall, håper dere alle greier å få nok motivasjon til å slutte. Og om dere ikke greier å slutte, så er en reduksjon også et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte i 10 år, slutta 1 år før jeg ble gravid heldigvis og har aldri tatt meg et trekk siden!!!! Kjempestolt og kunne aldri tenkt meg å begynne igjen!! Jeg leste røykeboka, "endelig ikke røyker" av Allan Carr. Med den og litt viljestyrke var det ikke no problem å slutte. Gå hardt ut med en gang og si til alle at du har sluttet og om hvor fælt det er å røyke. Det gjorde jeg så det monnet og med det resultat at viss jeg skulle ha en smule stolthet igjen så kunne jeg ikke begynne å røyke sånn som jeg hadde holdt på...he he. Kroppen vil bare ha nikotin i 3 dager etter siste røyk. Etter det er det kun oppi hodet. Ha tro på deg sjøl, det går så bra så!!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

til dere som forsatt røyker. Dere kan si til dere selv hva dere vil, men sannheten er at nikotin skader barnet.

Å risikere å gi barnet astma eller allergi burde være motivasjon nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap klarte jeg ikke å slutte. Hadde da 1-2 til dagen. Denne gangen har jeg vært så kvalmen, og er det fremdeles, så da har det egentlig bare gått av seg selv. Klarer ikke lukten engang! Håper bare det fortsetter slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet, men tenker på røyk hver dag, selv etter 4 måneder!

 

Sluttet engang for 3 år siden også, da bare av egen motivasjon, og den gangen glemte jeg å tenke på røyken etter 2 uker. Men nå er jeg besatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er vi gravide som røyker EGOISTISE!!!! Men er ikke alle røykere det???? Om du ikke er gravid så er det jo en fare for at du selv blir dødssyk av det, og alle rundt deg lider. Det er jo også egoistisk.

 

Fint at dette er en link hvor vi som røyker kan motivere hverandre! For gudene vet at jeg trenger motivasjon fra andre som røyker i svangerskapet! Ja, jeg sliter med dårlig samvittighet hver dag.....kan legge meg om kvelden å tenke: "hva er det jeg holder på med". Men så kommer neste dag, og jeg sliter like mye med røyken da også....

 

Er stolt av meg selv for å ha gått ned fra ca 20 om dagen til 3-6 om dagen. Men JA, jeg vil slutte helt!!!!

Det er ingen unnskyldning, men jeg er sykemeldt 100% og er hjemme alene hele dagen. Vet ikke hva jeg skal finne på, og vips så tenner jeg en røyk. Det skjer bare ute, så det blir jo begrenset av seg selv når det blir kaldere og kaldere, men skulle ønske det fantes en knapp som jeg kunne trykke på slik at jeg er helt ferdig med røyken!!!!!!!!

 

Tomlene opp for alle gravide, og andre, som ønsker å slutte med røyken! Lykke til til dere alle sammen!

 

Håper vi her inne kan motivere hverandre og støtte hverandre framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt hvit Kent? Det er det så lite stoffer i at når man går ut for å kose seg med en røyk så opplever man ingenting og i hvertfall jeg, stumper den etter et par trekk. Lysten på å gå ut igjen er minimal. Det er kun når suget skikkelig setter inn, som når jeg er lei meg eller sint, at jeg går ut og tenner på denne helt ubrukelige røyken, så stumper jeg og går inn igjen. Lysten til å gå ut igjen er borte, hjernen vet liksom at det ikke er noe nytelse der ute lenger.

 

Har slitt selv med røyken, men har klart meg med fra en 1/2 til en om dagen siden jeg fant ut av graviditeten. Det var samboer, som sliter like mye med å slutte, som kom hjem med denne hvite kenten her en dag. Har ikke røyket mer enn en par frustrasjonstrekk siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser jeg da og har ikke klart å slutte helt, og det er jeg ikke særlig stolt av. Har gått fra en halv boks med store snus pr dag (før graviditet) til ca 4 småsnus.

Men jeg skammer meg hver gang jeg tar en og prøver hver dag og slutte. Har klart å slutte en uke da og et par uker nå, men sprekker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet helt når jeg var 12 uker på vei...var ikke lett, og hadde ALDRI trodd jeg skulle klare det...men så er jo mageboeren en stor motivasjon til å slutte... og samboeren min sluttet samtidig som meg :) noe som gjorde det lettere.. klarer jeg det så klarer dere det...tenk på det lille barnet som får den gifta gjennom seg ufrivillig...motivasjon nok det...jeg prøvde først med å trappe ned på røykinga...men det beste er å slutte helt med en gang.. jeg har vært uten røyk i 4 uker nå...å røykesuget er endelig borte :) :)

stå på...dere klarer det om dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...