Gå til innhold

Noen andre som skal føde alternativt?


flowerpower2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg vil så gjerne inn dit, men jeg vet ikke om jeg skulle egentlig ha søkt der først. Fordi jeg søkte på vanlig fødeavdeling og har fått plass, men da de sendte meg brev i posten stå det et papir om føderiket. Har enda ikke fått lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang fødte jeg på Storken på KK her i Bergen, det var kjempefint, og muligheten til å få familierom etterpå gjorde det enda mer fristende :)

 

Nå blir det vel litt annerledes siden det er to, men hvis begge ligger greit, håper jeg de har noen muligheter på Føden også, at ikke alt blir så sykehusaktig med sprøyter og ledninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg har et svangerskap med preklampsi og et med begynnende preklamsi bak meg, blir det nok helt ordinært her i gården.

må jo til Haukeland siden det ikke er noe alternativ her i Bergen, men hvilke tilbud har de egentlig?

sist fødte jeg på ST i Skien og benyttet meg både av akupunktur, varmt bad og lystgass som smertelindring.

finnes det slike tilbud på haukeland nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Haukeland på vanlig føden har de ikke lystgass,men de har badekar, akupunktur og medikamell smertelindring..

Har født 2 ganger på vanligeføden og syntes det var helt greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å forsøke meg med Føderiket nå med nr 2, synes ikke epidural-erfaringen fra sist fristet til gjentakelse, klarte meg til langt inn i åpningstiden på bare pust og vil nå se om det kan holde i mål med kun naturlige metoder. Bare synd man må ut etter 24 timer, synes det er litt raskt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal føde hjemme, får noia av sykehus.....

Vil være hjemme, i vante omgivelser der jordmor og hjelper er på besøk hos meg. Skal ha med meg en venninne og da er vi plutselig tre voksne + jordmor og hjelper (og to superpåpasselige hunder....) Greit med god plass da :)

Så vi får bare håpe bøtteknotten er samarbeidsvillig fram til overstått fødsel slik at jeg får det som jeg vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg bare lurer, hva mener dere med alternativ fødsel?

En fødsel er jo en fødsel uansett om du skal føde i vann, stående, liggende, lystgass, akupunktur osv. Er det noen annen måte da ?

Dette er 4 gang til meg, men alldri hørt alternativ fødsel hvis man velger en annen måte enn å ligge i fødesenga. Har født stående på gulvet 2 ganger og det er nok de beste fødslene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...