Gå til innhold

bilsete; maxi cosi? Eller noe annet? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med bilsetet maxi-cosi cabriofix? Er det enkelt å feste, bære ut og inn av bil osv? Burde man også ha Maxi-Cosi EasyFix eller er sete enkelt å feste uten det også?

Noen andre anbefalninger?

Eller burde vi heller satse på et sete som barnet kan bruke opp til 18 kilo? Hvor gammelt er forresten barnet sånn ca når det veier henholdsvis 13 og 18 kilo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Maxi Cosi Cabriofix. Syns det er et godt sete. Det veier lite i seg selv, og blir derfor ikke så tungt å bære med baby i. Det er vel ikke vanskeligere å feste enn andre seter. Men jeg syns det står ustabilt uten base så fester det det ikke med bare setebeltet uten at det er helt nødvendig. Har Easyfixbasen som vi fester med isofix, og er veldig fornøyd med det. Basen står stødig som fjell, og setet er enkelt å ta av og på. Basen er grei å feste med setebeltet også, men jeg føler det står litt ustødig her også, men syns det går greit å feste sånn også.

Har du ikke isofix, kan du kjøpe Easybasen, den kan kun festes med bilbeltet.

Det skal være like sikkert uansett hvordan man fester det visstnok. Men for min del føler jeg meg helt sikker på at det er trygt når det er festet med isofix

Skrevet

Vi brukte det setet uten base og syns det fungerte veldig bra. Det står stødig hvis man strammer selene nok. Vi kommer til å bruke det setet uten base til nr 2 også.

Vi brukte det frem til han var ca1år og da veide han ca10kg. Nå er han over 2år og veier ca12kg. Men vekt varierer veldig et av de andre barna på barselgruppa vår veide 10kg når han var 6mnd og da var setet trangt til han. Jeg ville uansett gått for et sete som går til 13kg fordi nyfødte stort sett sitter mye bedre i de setene enn de som går til 18kg.

Skrevet

Må man kjøpe basen ved siden av? Det følger vel med sånn iso fix base?

Skrevet

Kjæresten min jobber på Torshov hvor de har bilseter, han må også ha hatt kurs for å kunne selge barnebilseter i det hele tatt. Idag hadde han prøvd ut maxi-cosi sitt litt, sett på det, og festet det.. Og han kan ikke skjønne hvorfor noen tør å kjøpe dette til ungen sin. Han ble helt sjokkert og syns det er fælt at de har blitt solgt i det hele tatt.

Skrevet

Til anonym 20:11

Hva var galt med maxi cosi? Og hvilke vil han heller anbefale etter å ha vært på kurs?

Vi prøver å bestemme oss for bilstol nå, og tar imot all input vi kan få!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...