Gå til innhold

Små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har fått målt babyen og fått beskjed om at det ikke blir store babyen? Min blir ikke over 3000, legen sier det ikke gjør noe, men syns det var litt synd... Andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kommet så langt at det er aktuelt, men så lenge barnet er friskt ville jeg da bare vært gla for at det ikke var så stort. Selv var jeg 2900 når jeg ble født (50 lang) - og alt var i skjønneste orden ;-)

Skrevet

Ble målt i uke 28, og da sa de at babyen var på ca 6-7 %. Dvs at dersom jeg skulle gå til termin vil han være ca 3.100 -3.200 mulig mindre.

Men dette er ingenting å bekymre seg for. Fikk en på 2.426 sist gang som var like frisk og skjønn som andre babyer. Og så fort jeg fikk melk, så vokste han i rekord tempo, og tok kjempe fort igjen de som var litt større enn han. Var nesten litt trist at det gikk så fort. Ble liksom alt for kort baby tid, og savner den tiden kjempe masse. Så det skal bli kjempe gøy med en til. :D

Tror bare du skal slappe av. Rundt 3 kg er kjempe fint!

Skrevet

Godt å høre at det ikke har så mye å si:) Ser jo at det er greit at hun ikke er kjempe stor når hun skal ut, men var/er litt redd hun skal være svakere av den grunn... men det går helst sikkert fint:)

Skrevet

Trenger absolutt ikke bety at hun er svakere. Gutten min er i allefall en skikkelig liten "kraft bunt" på alle måter, og har vært det fra dag 1 av. ;)

Kan være litt genetisk og det med å få små eller store barn. Vet at både moren min, og flere generasjoner før det hadde tendenser til å få små barn.

Så jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempe fint med jenta di også. De blir fort store. hehe

Skrevet

åhh det går nok bra skal du se:-) jeg fikk kjempe svær, altfor svær baby sist... så jeg håper på en mindre baby denne gang. pluss at kroppen min tok helt av med melkeproduksjon fordi babyen var så stor... så jeg var totalt utslitt etter bare 4 uker med amming at jeg måtte bare slutte. utrolig kjedelig å ha det på den måten også.

denne babyen ligger midt på kurven :-) men i går sa en jordmor at hun trodde ungen min var på 4,5 kg!! bare ved å se på magen... er det mulig?? blir jo livredd. jeg fikk aldri tildelt jordmor så dette var en som jobbet på en poliklinikk og bare pratet med meg ang angst.

Skrevet

Jeg har en gutt fra før som ble født 2 1/2 uke før termin - han var 2520 g. Frisk som en fisk fra første stund, og tok ikke mange mnd før han var oppe på standard mål.

Nå har jeg termin 7. okt, og denne gangen ser det også ut som om babyen er litt mindre enn normalen. Har vært på UL og de tror han blir ca 3000 g om jeg går til termin. Alt ser likevel bra ut, og det er ikke noe som tyder på at det er noe i veien.

Jeg har også fått høre at det sannsynligvis er noe genetisk som gjør at vi får små babyer. Så lenge de er friske synes jeg egentlig at det er veldig greit. Kanskje litt lettere når de skal ut (?) + at du har baby litt lengre.

Tror ikke du trenger å beymre deg!!

Skrevet

Min jente født i 2007 var 2670g og frisk som en fisk. Spiste masse og tok snart igjen det hun manglet på de andre.

Nå venter jeg nr 2 og jordmor sier at baby også denne gangen er liten. Hun mener det er genetisk. Jeg blir pittelitt stressa pga det, men bare fordi jeg er engstelig for at det har noe med morkaken eller noe å gjøre.. men når alt var i orden sist, får jeg bare tenke at det er fint denne gangen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...